فعالیت شرکت مسافری اتوبوس‌ سانحه‌دیده متوقف شد

فعالیت شرکت مسافری اتوبوس‌ سانحه‌دیده متوقف شد

[caption id="attachment_48219" align="alignleft" width="250"]http://www.bananews.ir/عکس تزئینی است[/caption]در پی تصادف مرگبار آزادراه قم - تهران معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طبق رأی کمیسیون ماده ۱۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت همسفر چابکسواران که اتوبوس آن در آزادراه قم - تهران دچار سانحه شده است تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دوشنبه شب یک دستگاه اتوبوس از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود که بعد از ورود به آزاد‌راه قم - تهران در کیلومتر ۲۸ قم لاستیکش ترکید و کنترل خود را از دست داد که پس از انحراف به چپ و برخورد با یک دستگاه خودروی سواری و اتوبوس دچار سانحه و آتش‌سوزی شد که در این حادثه ۴۴ مسافر کشته و ۳۹ مسافر مجروح شدند.

در این باره شهریار افندی‌زاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - به ایسنا گفت:‌ اقدامات و بررسی‌های لازم توسط پلیس راه و مراجع ذیربط ادامه دارد که نتایج آن اعلام می‌شود.

به گفته وی در گزارش اولیه پلیس‌راه، احتمال استاندارد نبودن ناوگان مطرح شده که باید در اظهارات قطعی توسط مراجع تحقیقاتی، جزئیات این حادثه مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز پس از وقوع این حادثه به توجه ویژه به مفهوم ایمنی در صنعت حمل‌ و نقل تاکید کرد و گفت: رخ دادن چنین اتفاقاتی یادآور جنبه‌های انسانی و استانداردسازی حمل‌ و نقل است.

آخوندی با اشاره به کاهش ایمنی جاده‌ها و کنترل الکترونیکی جاده‌ها طی مدت اخیر، گفت: باید با استفاده از دوربین‌های به کار گرفته شده در جاده‌ها میانگین فاصله سرعت وسایل نقلیه کنترل شود که این امر می‌تواند در جهت کاهش آمار تصادفات موثر باشد.

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر در پنج سال گذشته به ۱۹ هزار نفر در آخرین آمار گفت: حتی کشته شدن یک نفر در جاده‌ها آمار بالایی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در تلفات جاده‌ای اظهار کرد: باید عامل انسانی در جاده‌ها کنترل شود چراکه در صورت کاهش میزان تصادفات در جاده‌ها، در کنار آن صنعت بیمه نیز متحول می‌شود.

    نظرات