اقلیم همدان نیازمند استفاده از سازه‌های بتنی و فولادی است

اقلیم همدان نیازمند استفاده از سازه‌های بتنی و فولادی است

http://www.bananews.irرییس انجمن انبوه سازان و ساختمان و مسکن استان همدان گفت: با توجه به اقلیم سرد در نیمه دوم سال، برای ساختمان سازی در این استان باید از سازه‌های بتنی و فولادی استفاده کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاپور قلیچ‌خانی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از سازه‌های بتنی در استان همدان به تازگی رونق گرفته است، اما با توجه به استحکام بنا، همچنین وجود تجربه شهرهای بزرگ کشور در خصوص استفاده از نوع سازه استفاده از سازه بتنی مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: چنانچه سازه درست استفاده شود استحکام خوبی دارد و در مقایسه با قیمت‌ها نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از سایر سازه‌ها است.

قلیچ‌خانی به اقلیم همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۶ ماه از سال گرم و ۶ ماه دوم سرد است باید در نیمه نخست سال از سازه بتنی و در نیمه دوم از سازه فولادی استفاده کرد.

وی افزود: انبوه‌سازان واقعی با اقلیم همدان آشنایی دارند و افرادی که همزمان چند پروژه را اجرا می‌کنند می‌دانند چه زمانی از سازه بتنی یا فولادی استفاده کنند تا بنای احداث شده مقاومت لازم را داشته باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان در خصوص پروژه مسکن مهر نیز اظهار کرد: انجمن انبوه سازان نمی‌تواند در بخش مسکن مهر وارد شود، اما چنانچه اعضای حقیقی یا حقوقی انجمن در بخش مسکن مهر فعال بوده و به گواهی نیاز داشته یا برای قیمت‌گذاری کمک بخواهند، انجمن انبوه سازان در کنار کارشناسان دادگستری و مسکن و شهرسازی وارد کار می‌شود.

قلیچ‌خانی در خصوص تعطیلی برخی واحدهای مسکن مهر نیز اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم برخی از واحدها را به تعطیلی کشانده است.

وی افزود: برای فعال شدن این واحدها و اتمام پروژه‌ها باید نسبت به اصلاح قیمت‌ها در حدی که پروژه به اتمام رسیده و افراد مسکن خود را تحویل بگیرند، انجام شود.

وی گفت: چنانچه اصلاح قیمت موثر نشد، باید از افرادی که پروژه را تعطیل کرده‌اند، خلع‌ید کرد و پروژه از طریق فرد یا افراد دیگری به اتمام برسد.

    نظرات