نشت آب از سقف و دیوارهای تونل توحید موجب نگرانی مردم شده است

نشت آب از سقف و دیوارهای تونل توحید موجب نگرانی مردم شده است

www.bananews.irشهروندان تهرانی سال گذشته افتتاح تونلی را در مرکز شهر شاهد بودند که در آستانه سالگرد آن، چکه کردن آب از سقف و دیوارهای تونل علامت سوال‌های بسیاری را برایشان ایجاد کرده است.

اینکه این آب از کجا وارد تونل می‌شود و در برخی مقاطع، کاملا شیشه‌های خودروها را نیز خیس می‌کند نگرانی‌هایی را درخصوص استقامت تونل به همراه داشته که مسوولان شهرداری تهران این موضوع را مربوط به لوله‌های آب بالای تونل دانستند که نشتی این لوله‌ها سبب چکه کردن سقف تونل توحید شده است.

مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران در گفت وگویی نشت و تراوشات در تونل را تا مدتی طبیعی دانست و تاکید کرد که اگر بیش از اندازه باشد مربوط به خطوط انتقال آب است.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی با شرکت آب و فاضلاب انجام داده‌ایم تا این مشکل را برطرف کند تاکید کرد: مردم از نشت آب تونل نترسند من نمی‌گویم که آنجا باید یک دوش آب باز باشد اصلا اینطور نیست حتما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم تا مشکل برطرف شود.

اما حمزه شکیب رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که براساس اطلاعات گردآوری شده، نشت آب تونل مربوط به آب و فاضلاب نبوده و به آبهای سرگردانی که در زمین در اعماق مختلف وجود دارد، برمی گردد.

وی با بیان اینکه در عمق‌های ‪ ۱۰‬متری و ‪ ۱۲‬متری زمین و متناسب با توپوگرافی شهر، آب‌های سرگردان وجود دارد افزود: قاعدتا وقتی تونل اجرا می شود، باید در بالای تاج تونل و در فواصل مورد نیاز، زهکش‌های موضعی نصب شود که این کار برای تونل توحید انجام نشده و باعث ایجاد مشکلاتی در آن شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وقتی که زهکش‌های موضعی نصب می‌شود ، آبهای سرگردان به زهکش‌های موضعی و سپس به زهکش‌های اصلی در کف تونل رفته و آب‌ها هدایت می‌شود.

شکیب تاکید کرد: در روند احداث تونل توحید با وجود تذکرات شورای شهر، این اقدام صورت نگرفته و اکنون سبب نفوذ آب به تونل شده است.

وی با بیان اینکه رفع این مشکل از دید فنی و مهندسی عملی بوده اما بسیار سخت، زمان بر و پر هزینه است، اظهار داشت: این مشکل باید در هر صورتی رفع شود زیرا در آینده تونل توحید را دچار مشکلات سازه‌ای می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به تذکرات شورای شهر تهران در زمان احداث تونل توحید برای مطالعه علمی مشکلات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه مشکل به وجود آمده در نشت آب را به آب و فاضلاب ارتباط دهیم، درست نیست و اگر تذکرات شورای شهر در زمان احداث تونل جدی گرفته می‌شد، امروز مشکلات کمتری را در تونل شاهد بودیم

منبع: ایرنا.

    نظرات