چه کسی تورم را به ۴۰ درصد رساند؟

چه کسی تورم را به ۴۰ درصد رساند؟

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه باید در اجرای طرح مسکن مهر نقدینگی موجود درجامعه را جذب کرد، گفت: استفاده از منابع بانک مرکزی برای تسهیلات مسکن مهر پیشنهاد دولت بوده است نه بانک مرکزی و می‌توان گفت که دولت دهم به بانک مرکزی تأمین منابع را تحمیل کرد. استفاده دولت احمدی نژاد از منابع بانک مرکزی نرخ تورم را به ۴۰ درصد رساند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خانه ملت درباره تصمیم دولت مبنی بر اینکه فاز دوم هدفمند‌سازی را در سال جاری پیاده نخواهد کرد و قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نخواهد داد، گفت: آنچه در بودجه اعمال شد اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها نبود بلکه اصلاح قیمت برخی از حامل‌های انرژی بود که در اثر نرخ تورم قیمتش نسبت به ۸۹ افت و مصرفش رشد کرده و قاچاقش افزایش یافته است.

وی افزود: بخشی از اصلاح قیمت در بودجه تکلیف شده وآمده که اصلاح قیمت تا ۵ درصد انجام شود اما در بخش دیگر اجازه داده شده است که تا ۳۸‌ درصد اصلاح قیمت برخی از حامل‌های انرژی انجام شود که به این وسیله قسمتی از منابع را می‌تواند جذب کند.

وی با اشاره به تغییرات پیشنهادی دولت در لایحه بودجه، گفت: در گفت و گوی حضوری معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در کمیسیون ازوی پرسیده شد که آیا می‌خواهید سقف بودجه را تغییر دهید؟ «گفتند نه» ما فقط دو مجوز می‌خواهیم اول اینکه ۱۰ درصد برای جابه‌جایی منابع سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برداشته شود و دوم اینکه ۶ تا ۸ درصد از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار بگیرد ‌.

    نظرات