دلالان، ناکام در بازار مسکن

دلالان، ناکام در بازار مسکن

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک معتقد است: بعید می‌دانم افت قیمت مسکن بیشتر از این شود و شاید در بلندمدت افت قیمت کمتری را شاهد باشیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود نوروزی در گفت‌و گو با ایسنا، توضیح داد: در تعداد معاملات مسکن خیلی رکود داشته‌ایم. بیش از ۵۰ درصد تعداد معاملات بسته به نقاط مختلف شهر تا ۲۰ درصد افت قیمت در خرید‌ها داشته‌ایم. هم اینک فرصت مناسبی برای آن دسته از افرادی است که قصد خرید مسکن را دارند، زیرا قیمت‌ها تقریبا متعادل شده است و وضعیت مناسبی برای خرید ملک است.

وی با بیان این‌که سال گذشته قیمت‌ها در بخش مسکن کاذب بود، ادامه داد: با توجه به تورم قیمتی که در این بخش توسط دلالان شکل گرفته بود و همچنین نوسانات بیش از حد قیمت ارز و طلا که تاثیر مستقیم بر تمام بخش‌های جامعه از جمله بازار مسکن گذاشت، سبب شد بازار مسکن نامتعادل شود.

نوروزی ضمن تاکید بر آرامش ایجاد شده پس از انتخابات، گفت: این آرامش روانی پس از انتخابات تاثیر مستقیم بر روی بخش مسکن گذاشته و تقاضا‌ها در این بخش کم شده است، بر این اساس فروشندگان و سازندگان ملک آماده‌اند که ملک‌هایشان را به قیمت واقعی‌تر و با سودهای کمتری به فروش برسانند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک افزود: با روی کار آمدن دولت جدید دلالانی که در بخش مسکن سوداگری می‌کردند هنگامی که با سودهای ناچیز مواجه شدند مجبور شدند سرمایه‌هایشان را به بخش‌های دیگری انتقال دهند که بازدهی بهتری دارد.

وی ادامه داد: البته برخی از افراد که در بخش بازار مسکن گیر افتادند از جمله دلالانی بودند که در بخش خرید و فروش مسکن سرمایه‌گذاری کرده بودند و سرمایه‌هایشان را در این بخش وارد کردند و در حال حاضر به راحتی نمی‌توانند خود را از این بخش بیرون بکشند، بنابراین مجبورند قیمت‌ها را بشکنند و با بازار همسو شوند.

نوروزی با بیان این‌که وقتی تقاضا کم می‌شود به صورت اتوماتیک افت قیمت پیدا می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌های شهری و مردم ما اینگونه است که چیزی که گران می‌شود انگیزه خرید بیشتر و وقتی ارزان می‌شود با افت قیمت مواجه می‌شویم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک خاطرنشان کرد: در حال حاضر افت قیمت مناسبی در بخش مسکن وجود دارد و اگر افت قیمت بیش از این را انتظارداریم مستلزم تحقق قول‌هایی است که دولت به مردم داده است.

    نظرات