بخش خصوصی در سطح کلان وارد ساخت و ساز مسکن می‌شود

بخش خصوصی در سطح کلان وارد ساخت و ساز مسکن می‌شود

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه سازان از پیشرفت ۱۰ درصدی ساخت و ساز مسکن مهر در فاز ۵ پردیس خبر داد و گفت: براساس سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی، بخش خصوصی در سطح کلان وارد ساخت و ساز مسکن می شود و جدا از دولت مسکن سازی را ادامه خواهد داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفتگو با مهر درباره ساخت و ساز در فاز ۵ پردیس، اظهار داشت: ساخت و ساز مسکن مهر در فاز ۵ پردیس در حال انجام است و همه ساخت و سازها در یک سطح ۱۰ درصدی پیش می روند و امیدواریم که به اتمام برسد.

وی در خصوص طرح های جدید وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، افزود: اظهارات وزیر مبنی بر این است که بخش خصوصی در سطح کلان وارد ساخت و ساز مسکن شود و جدا از دولت مسکن سازی را ادامه دهد زیرا دولت فقط در سطح محدود توان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در سطح کلان به معنی شهرک سازی و سرمایه گذاری در شهرهای جدید بدون دخالت دولت و عدم تامین منابع مالی از سوی دولت است، گفت: دراین پروژه ها تسهیلات خرید مسکن حذف نمی شود اما تکمیل کننده پروژه ها است زیرا وام های مسکن به تنهایی برای خرید و ساخت خانه کافی نیست.

رئیس انجمن سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه برای سرعت بیشتر در مسکن سازی، باید از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم، بیان کرد: به این معنا که باید زمینه برای بخش خصوصی فراهم شود تا شرایط برای ورود این بخش با اعتماد بیشتر به عرصه ساخت و ساز فراهم شود.

رهبر در خصوص اینکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که تسهیلاتی را از منابع دولتی در اختیار انبوه سازان قرار نمی دهد، گفت: دولت هم از اعتبارات بانکی استفاده می کند و اگر بخش خصوصی این اعتماد دو طرفه را ایجاد کند و سرمایه گذاری در ساخت مسکن را انجام می دهد، تجمع سرمایه ها موجب سرمایه گذاری های بزرگ می شود

    نظرات