زمین‌خواران از کجا می‌آیند؟

زمین‌خواران از کجا می‌آیند؟

http://www.bananews.ir/معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس‌آگاهی ناجا گفت: در مکان‌هایی که زمین‌خواری بیشتر است؛ تعداد مشاوران املاک نیز بیشتر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سرهنگ محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا،در مورد وضعیت زمین‌خواری در کشور گفت: مشکل زمین‌خواری در کشور ناشی از عدم‌اجرای طرح کاداستر است و مشکل این است که زمین‌ها در کشور تعریف نشده‌اند و به عبارتی دیگر زمین رها شده است. چرا که ممکن است خود شما رودخانه یا زمینی را ببینید که پنج سال پیش خانه‌ای در آن ساخته نشده بود، اما الان در کنار رودخانه‌ها، خانه و ویلا ساخته می‌شود که لطمات زیادی به منابع آب، خاک و طبیعت وارد می‌کند.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس‌آگاهی ناجا با اشاره به چالش‌ها و موانع پیشروی در امر مبارزه با زمین‌خواری، گفت: سیستم جامع و یکپارچه سطح اطلاعات اسناد و املاک در کشور وجود ندارد. همچنین سازمان‌های مختلف و گوناگونی در بحث زمین‌خواری دخیل هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث زمین‌خواری سازمان‌های مختلفی خود را متولی می‌دانند، گفت: با این حال سازمان‌های متولی نتوانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و حتی مجازات‌های شدیدی نیز در قانون برای زمین‌خواران دیده نشده و از آنجایی که زمین‌خواران تنبیه مناسبی نمی‌شوند، جسارت پیدا کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس‌آگاهی ناجا با بیان اینکه در جاهایی تعداد مشاوران املاک از تعداد نانوایی‌ها بیشتراست، گفت: در مکان‌هایی که زمین‌خواری بیشتر است تعداد مشاوران املاک نیز بیشتر است و این در حالی است که اگر سازمان‌های متولی در بحث زمین‌خواری به وظایف خود عمل کرده و مقید باشند، بسیاری از مشکلات زمین‌خواری حل و فصل می‌شود.

    نظرات