واکنش «نیکزاد» به اظهارات یک وزیر درباره مسکن‌مهر

واکنش «نیکزاد» به اظهارات یک وزیر درباره مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/علی نیکزاد وزیر سابق راه‌وشهرسازی در پاسخ به اظهاراتی مربوطه به «هزینه‌کرد بودجه سلامت در طرح مسکن‌مهر»، اعلام کرد: ریالی از بودجه سلامت و حتی بودجه‌های سالانه کل‌کشور در ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر صرف نشده و ۱۰۰ درصد آنچه تاکنون در قالب تسهیلات به پروژه‌های مسکن‌مهر پرداخت شده، از محل منابع بانکی بوده است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، وزیر بهداشت دولت یازدهم اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری‌فارس، درباره اعتبارات بخش سلامت کشور گفته بود «بخش زیادی از این اعتبارات که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است در گذشته به بخش‌های دیگر از جمله مسکن مهر رفته و خرج شده است و واقعا مطمئن نیستم، بتوانیم این اعتبارات را به حوزه سلامت برگردانیم.»
اما علی نیکزاد روز گذشته درباره این گفته، به سایت عیارآنلاین اعلام کرد: تا پایان سال ۱۳۹۱ بر اساس مصوبات دولت طی ۸ سال ۵۰ هزار میلیارد تومان تعهد برای بانک مسکن ایجاد شده است و تاکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت و حدود ۲ هزار میلیارد تومان آن توسط متقاضیان به بانک مسکن بازپرداخت شده است.
همان‌طور که مشاهده می‌شود منبع تامین مالی ساخت مسکن مهر ارتباطی با بودجه‌های مصوب دولت در ۸ سال گذشته نداشته است. بنابراین نه تنها ریالی از بودجه سلامت در ساخت مسکن مهر استفاده نشده است که اصولا از هیچ‌یک از منابع بودجه‌ای برای ساخت مسکن مهر استفاده نشده است. حتی در بخشی از پروژه‌های مسکن مهر مانند پروژه‌های شهر مقدس قم، از محل فروش و واگذاری اراضی وزارت راه و شهرسازی درمانگاه نیز برای بهبود وضعیت سلامت متقاضیان مسکن مهر ساخته شده است که پس از تکمیل بدون دریافت هزینه در اختیار وزارت محترم بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

    نظرات