کارخانه سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد، ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کارخانه سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد، ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

http://www.bananews.ir/رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه سیمان مارگون (هلال خاورمیانه) بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، داریوش دیودیده افزود: در صورت تأمین به موقع تسهیلات فاز اول این کارخانه تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهارکرد: روند عملیات ساخت کارخانه سیمان مارگون به عنوان یکی از طرح‌های ملی به پیشرفت مطلوبی رسیده و این خود نتیجه پشتکار سرمایه‌گذاران این طرح بزرگ صنعتی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که اجرای این طرح بزرگ با تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز در یک منطقه محروم با جذب سرمایه‌گذار خارجی و بهره‌گیری از توان مهندسان و متخصصان داخلی یک موفقیت بزرگ اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ساخت این کارخانه و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی باعث شکوفایی منطقه، رونق بازار اشتغال، بخش حمل و نقل، دفاتر باربری، کارگاه‌های تولید بتن و تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی منطقه خواهد شد.

دیودیده با بیان این مطلب که ساخت کارخانه‌های سیمان و تولید سیمان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است و این طرح موجب عمران و آبادانی در منطقه محروم مارگون می شود تصریح کرد: با حمایت دولت، همکاری بانک عامل، جدیت سرمایه‌گذار و تلاش مجریان، این پروژه به مراحل بالایی از پیشرفت رسیده است و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید سه هزار و ۳۰۰ تن، دو هزار و ۳۵۰ فرصت شغلی شامل ۳۵۰ شغل مستقیم و دو هزار شغل غیر مستقیم در مرحله بهره‌برداری ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه کارخانه سیمان مارگون حاشیه امن بسیار خوبی را جهت سرمایه گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه مارگون به وجود آورده است.

دیودیده عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۸ در زمینی به مساحت۶۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در مقیاس طرح‌های ملی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان استان به صورت همه جانبه، مستمر و قاطع از کارخانجات و واحدهای تولیدی کارآمد و موفقی که در سایه کار، تلاش و برنامه ریزی علاوه بر عرضه تولیدات کیفی و درآمدزایی مناسب زمینه ایجاد فرصت های شغلی پایدار را در استان فراهم می کنند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

    نظرات