مجموعه وکیل در آستانه ثبت جهانی شدن

مجموعه وکیل در آستانه ثبت جهانی شدن

http://www.bananews.ir/معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه ارزشمند وکیل شیراز در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و امیدواریم رسانه‌ها برای تحقق این مهم ما را یاری کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا حکمت‌نیا امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری، افزود: با ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی، با رویکرد جدیدی در گردشگری فارس مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز جهانی گردشگری، گفت: برنامه‌های متنوع و متعددی متناسب با سیاست‌های کلان سازمان و شعار تدوین شده برای این روز، در نظر گرفته‌ایم که هر روز اجرایی خواهد شد.

حکمت‌نیا با بیان اینکه ماه مهر پیک گردشگری شیراز است، از حضور گردشگران مذهبی در شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: زائرانی از شیعیان عراق، پاکستان و آفریقا داریم.

وی استقبال از گردشگران در مبادی زمینی،‌ هوایی و ریلی ورودی به استان، استقرار ۸۰ نفرشیفت راهنمای افتخاری گردشگری در اماکن تحت پوشش میراث و شاهچراغ(ع) و سیدعلاالدین حسین(ع) و برخی مساجد تاریخی شیراز، اختصاص ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در اماکن اقامتی، به‌صدا در آمدن زنگ ملی گردشگری، گردشگری هوایی بر روی رودخانه کر به‌عنوان رودخانه‌ای تاریخی و بند امیر به‌عنوان یادگاری آبی از ۱۱ سده پیش، قدردانی از فعالان حوزه‌های گردشگری، رسانه و کارکنان واحدهای اقامتی و .. و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی به‌عنوان برنامه‌های ویژه این هفته یاد کرد.

حکمت‌نیا گفت: برگزاری آموزش شیراز شناسی، سمینار تخصصی میراث وکیل، کارگاه‌های فرهنگ گردشگری، برپایی تورهای گردشگری طبیعت‌گردی و شیراز گردی و استان‌گردی، قدردانی از منتخبان ایثارگران و خانواده‌های شهدای فعال در بخش گردشگری ، از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این هفته خواهد بود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی با اشاره به وجود حمام‌های متعدد تاریخی در ایران، توجه به آداب و رسوم ایرانیان و شیرازی‌ها، مانند آداب و رسوم حمام رفتن را لازم دانست و گفت: در این هفته در مجموعه وکیل، خانه جهانگردی و ضلع غربی ارگ کریمخانی، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

حکمت‌نیا از حضور عشایر و فعالان صنایع دستی فارس در نمایشگاه‌های تهران و اجرای نمایش جی‌جی‌بی‌جی و رسم حنا بندان شیراز، در نمایشگاه برج میلاد تهران و .. به‌عنوان برنامه‌های شاخص این هفته یاد کرد.

    نظرات