تخریب مرگبار دیوار بر سر کارگر افغان در شهرری

تخریب مرگبار دیوار بر سر کارگر افغان در شهرری

http://www.bananews.ir/سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تخریب مرگبار یک ساختمان قدیمی بر سر دو کارگر افغان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه سامانه ۱۲۵ در ساعت ۱۷:۲۱ روز گذشته از طریق تماس‌های مردمی در جریان ریزش یک ساختمان در حال تخریب قرار گرفت، گفت: پس از آن آتش نشانان ایستگاه ۹ از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در شهرری، خیابان دیلمان جنوبی اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه محل حادثه ، یک ساختمان دو طبقه در حال تخریب بود، اظهار کرد: بر اساس مشاهدات آتش نشانان مشخص شد دو کارگر افغان مشغول تخریب این ساختمان بودند که ناگهان دیوار جانبی طبقه دوم بر سر آنان خراب شده است.

ملکی با بیان اینکه یکی از کارگران موفق به نجات جان خود شده و تنها آسیب دیدگی سطحی برداشته است به ایسنا گفت: اما کارگران دیگر افغان که مردی ۳۵ ساله بود در زیر آوار گرفتار شده بود که آتش نشانان عملیات خود برای خارج کردن وی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به خارج کردن این کارگر از زیر آوار و تحویل وی به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تصریح کرد: تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این کارگر ۳۵ ساله را تایید و اعلام کردند.

وی علت این حادثه را بی احتیاطی کارگران حین کار اعلام کرد و افزود: آتش نشانان در ساعت ۱۸ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه اظهار کرد: ساختمان سازی پروسه‌ایست که حتی در هنگام تخریب ساختمان قدیمی نیز باید نظارت مهندسین بر آن انجام شود، بنابراین توصیه می‌کنم کارفرمایان و پیمانکاران هنگام تخریب ساختمان نیز نظارت کافی را بر چگونگی روند تخریب و همچنین میزان مهارت کارگران داشته باشند.

    نظرات