قیمت مسکن به خاطر تحریم خریداران کاهش یافت؟

قیمت مسکن به خاطر تحریم خریداران کاهش یافت؟

http://www.bananews.ir/اگرچه این روزها اکثر بنگاهداران مسکن در کلیه مناطق تهران از رکود حاکم بر بازار معاملات مسکن بسیار شاکی هستند و مالکان هم از اینکه خبری از خریدار در بازار فروش نیست ناراضی هستند، اما خریداران نه تنها نسبت به این مساله بی‌تفاوت نیستند، بلکه از اینکه فروشنده‌ها نتوانند واحدهای خود را با نرخ‌های نجومی به فروش برسانند، اظهار خوشحالی و رضایت می‌کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این روزها متقاضیان در بازار خرید مسکن براین باورند که عدم خرید واحدهای مسکونی با قیمت‌های کاذب باعث شده است تا صبر بنگاهداران مسکن و عده‌ای از فروشنده‌ها تمام شود و مدام وضعیت بازار تقاضا و حجم معاملات را راکد بدانند.
البته ناگفته نماند که اغلب کارشناسان مسکن براین باورند که رفتار صحیح خریداران در مقابل نرخ‌های کاذب و حبابی فروش، عدم خرید است؛ چراکه اگر طی یک دوره فروشنده‌ها شروع به افزایش قیمت واحدشان کنند و این روند ادامه‌دار باشد، بسیاری از خریداران به دلیل ترس از گران‌تر شدن ملک حاضر به پرداخت نرخ‌های غیرواقعی فروش می‌شوند؛ اما اگر متقاضیان رفتار این دسته از فروشنده‌ها را مهم تلقی نکنند به طور یقین به مرور زمان قیمت‌های پیشنهادی با افت روبه‌رو خواهد شد.
رکود معاملاتی در بازار مسکن در چند ماه اخیر حاصل حضور نداشتن خریداران در بازار مسکن است و باید خاطر نشان کرد که کاهش قدرت خرید متقاضیان باعث شد تا آنها در برابر خواسته غیرمعقول فروشنده‌ها تسلیم به خرید نشوند و در نهایت این موضوع موجب کاهش قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها و از بین رفتن بخشی از نرخ‌های کاذب شد؛ در غیر این صورت اگر با اعلام قیمت‌های حبابی فروش، خریداران قدرت خرید داشتند و بازار را ترک نمی‌کردند، نرخ‌ واحدهای مسکونی با افت مواجه نمی‌شد.
برخی از فعالان بازار به «دنیای اقتصاد» تاکید کردند: در حال حاضر عدم خرید از بازار مسکن ممکن است به دو علت مربوط شود. یکی اینکه بالاخره خریداران به این امر پی بردند که خرید نکردن در زمان گرانی به نفع خودشان است یا اینکه واقعا خریداران از عهده پرداخت نرخ‌های پیشنهادی فروش، نمی‌آیند!

    نظرات