لزوم ایجاد هماهنگی در حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی

لزوم ایجاد هماهنگی در حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امام خمینی (ره) امکانات بسیار خوبی دارد و در بخش پس کرانه، در این بندر توسعه مناسبی صورت گرفته و این امکان وجود دارد که در این منطقه صنایع مختلف و انبارهای بسیار بزرگ ایجاد شود تا از ظرفیت ترانزیتی موجود استفاده بهتری صورت گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، عباس آخوندی در ادامه سفر دو روزه خود به خوزستان و در جریان بازدید از بندر امام (ره) و شهرستان آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته نشستی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوص در بندر امام (ره) برگزار شده و در این نشست تصمیم بر این شد که سرمایه گذاران امکانات و سرمایه‌های بیشتری را به این بندر بیاورند تا بتوان از ظرفیت های موجود بیشتر استفاده کرد.

وی افزود: از مدیران شرکتهای سرمایه‌گذاری نیز انتظار می رود که در منطقه و در شهرهای اطراف ساکن شوند تا سرمایه گذاریها به صورت موثرتری انجام و موجب بهبود کیفیت زندگی شهری در شهرهای اطراف شود.

آخوندی در خصوص وضعیت حمل و نقل در جنوب کشور تصریح کرد: لازم است بین ظرفیت حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی هماهنگی ایجاد شود و همدیگر را تکمیل کنند و پوشش دهند. در این زمینه لازم است مطالعه‌ای گسترده و هماهنگ انجام شود تا بتوانیم ظرفیت حمل و نقل جنوب کشور را به صورت یکپارچه ارتقا دهیم و نتیجه این مطالعات باید تغییراتی در حمل و نقل ریلی و جاده ای ایجاد کند و در بخش حمل و نقل هوایی نیز تاثیرگذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر افزود: در این زمینه تعهدات را پذیرفته‌ایم و برای جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه های قبلی، یک قائم مقام در وزارتخانه انتخاب شده که ماموریت یافته مسایل مربوط به پروژه مسکن مهر را به صورت ویژه پیگیری کند تا در این بخش هیچ کاری روی زمین نماند.

 

وی درباره کیفیت حمل و نقل در کشور و آزادسازی قیمتها در این بخش ادامه داد: در این بخش اصل مهم این است که مردم به یک سیستم حمل و نقل ایمن، روان و سریع دسترسی داشته باشند و در نتیجه نباید کیفیت را فدای قیمت یا قیمت را فدای کیفیت کنیم؛ حفظ جان مردم، ایمنی و کیفیت حمل و نقل از هر چیزی مهمتر است. برای تحقق ارتقای وضعیت حمل و نقل باید کیفیت و ایمنی را اصل بدانیم؛ در بخش قیمت نیز باید انعطاف پذیر باشیم.

آخوندی درباره بازسازی مناطق جنگ زده نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده، ولی معتقدیم که در این مناطق باید بازسازی اقتصادی و اجتماعی نیز صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی توسعه بنادر، تکیه گسترده به بخش خصوصی و راه اندازی حمل و نقل ترکیبی را از سیاستهای جدید وزارت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در نخستین روز سفر به خوزستان از بندر امام (ره)، بندر آبادان، فرودگاه آبادان و پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و در یادمان شهدای شلمچه نیز حضور یافت.

    نظرات