افزایش سرمایه‌گذاری کشتیرانی‌ها در ایران/حمایت از تشکیل شرکت‌های بزرگ حمل و نقل

افزایش سرمایه‌گذاری کشتیرانی‌ها در ایران/حمایت از تشکیل شرکت‌های بزرگ حمل و نقل

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با مثبت ارزیابی کردن فضای عمومی کشور گفت: فضای عمومی کشور در حال بهبود است و به واسطه آن سرمایه‌گذاری و تمایل شرکت‌های مختلف کشتیرانی‌ برای رفت و آمد به ایران افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که خودمان را آماده می کنیم که روزهای پر رونقی را پیش رو داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه رقابت در حوزه بنادر و دریانوردی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه ماست که در این زمینه بحث حمل و نقل ترکیبی را ترغیب می‌کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم از ظرفیت بنادر استفاده کنیم و حمل و نقل ترکیبی داشته باشیم تا حمل و نقل دریایی به حمل و نقل زمینی متصل شود که لازمه این کار بازنگری در فرآیندها، روش‌های کنترل و ایجاد امکانات در پس کرانه‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه‌ای که در ابتدای هفته با فعالان حمل و نقل برگزار شد، افزود: در آن جلسه از فعالان بخش حمل و نقل خواهش کردم که در این حوزه حضور یابند و ما نیز همکاری‌های لازم را انجام و امکاناتی در اختیارشان قرار دهیم تا فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در پس کرانه‌های بنادر داشته باشند و سهم‌مان را از حمل و نقل جهانی افزایش دهیم.

آخوندی درباره توسعه گردشگری دریایی نیز اظهار کرد: خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی به بحث مسافرت دریایی توجه شده است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اما هنوز مردم با این ظرفیت آشنایی زیادی ندارند و ما باید یک فعالیت تبلیغاتی گسترده‌ انجام دهیم تا مردم با این ظرفیت آشنا شوند و از آن استفاده کنند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) در جمع فعالان حوزه حمل و نقلی گفت: برای افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی باید شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی تشکیل شوند که وزارت راه و شهرسازی از تشکیل شرکت‌های سهامی عام در حوزه‌های حمل و نقلی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عباس آخوندی با بیان این‌که حاضریم به بخش خصوصی برای ایده‌ها و فعالیت‌هایی که می‌خواهد انجام دهد کمک کنیم، اظهارکرد: بخش خصوصی باید ارتباطش را با ما حفظ کند.

وی افزود: بحث رقابت در حوزه حمل و نقل بسیار جدی است و از نظر توسعه، سلامت، ارتقای کیفیت و رضایتمندی مشتریان مهم محسوب می‌شود و بنده تلاش می کنم در حوزه راه و شهرسازی بحث رقابت را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهم و مشکلات را برطرف کنم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکثر بانک‌ها در وضعیت قرمز هستند که یکی از راه حل‌های این موضوع تامین مستقیم منابع مالی از بازار سرمایه است.

با بیان این‌که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌هایی را در پسکرانه‌ها داشته و فعالیت‌های خوبی انجام داده است، گفت: پیشنهاد من این است که مدیران مربوطه و کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند در انجام اقدامات و فعالیت‌های خود حس تعلق به زندگی درون شهری نشان دهند و در واقع به بهبود چهره شهرها کمک کنند.

 

آخوندی با بیان این‌که حمایت اجتماعی از سرمایه‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بدون حمایت اجتماعی امکان توسعه سرمایه‌گذاری وجود ندارد. ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری و همراهی خواهد کرد.

وی با ابراز خشنودی از استقبال بخش خصوصی از حمل و نقل ترکیبی، گفت: رصد کردن اتفاقات و آشنایی با تکنولوژی‌های روز نقش بسیار مهمی دراین حوزه دارد و همه این فعالیت‌ها سهم ایران را از اقتصاد جهانی افزایش می‌دهد. اعلام می‌کنم که به پیشنهادات بخش خصوصی توجه لازم را خواهیم کرد و اگر مسائلی را برای مطرح کردن در مذاکرات بین‌المللی عنوان کنند نیز استقبال می کنیم و پذیرای این پیشنهادات خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ نیاز به تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس داریم، گفت: قاعدتا ما در دولت از تشکیل شرکت‌های سهامی عام در حوزه‌های حمل و نقلی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانوردی هم تاکید کرد: علیرغم این که حدود یک سوم مرزهای ایران دریایی است، هنوز دریا و دریانوردی برای مردم کمتر شناخته شده و ما نیز از ظرفیت عظیمی که دریا دارد به طور شایسته استفاده نکرده‌ایم.

او با بیان این‌که اهمیت دریانوردی در توسعه ملی ایران نقشی غیر قابل انکار دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب کشورمان باید در جهت روان‌سازی مبادلات حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که با توجه به جامعه جوانی که در اختیار داریم امیدواریم بتوانیم صنعت حمل و نقل دریایی را گسترش دهیم، افزود: استفاده از امکانات ساحلی و دریایی وظیفه ما محسوب می‌شود و در سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه باید به این موضوع توجه شود.

آخوندی ادامه داد: باید امکانات لازم در پسکرانه‌ها ایجاد شود که هم صنایع برای تولید و صادرات ایجاد شوند و هم امکانات حمل و نقل ترکیبی و بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید به حمل و نقل ترکیبی توجه شود، گفت: این کار برای تسهیل‌سازی مبادلات است و در جلسه‌ای که با انجمن‌های حمل و نقل داشتیم آن‌ها از روان نبودن برخی از امور در حمل و نقل گلایه داشتند که باید در این زمینه فرآیندهایی در کشور مستقر شود تا فعالان و تاجران بتوانند کالا و مسافر را از طریق دریا و خاک ایران جابجا کنند.

وی با تاکید بر این‌که سهم ما در حمل و نقل مسافری در دریا با توجه به ظرفیت‌ موجود کم است، گفت: زندگی بسیاری از مردم ساحل‌نشین در استان‌های جنوبی و شمالی به دریا بستگی دارد و من بر دوش خودم بار سنگینی احساس می‌کنم که بتوانم گام‌های مهمی در جهت بهبود در این حوزه و توسعه پایدار بردارم بنابر این باید فضایی فراهم شود تا مردم سرزمین ما و جهان امکان استفاده از منابع دریایی ایرانی را داشته باشند.

آخوندی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری تمام نیروهای نظامی و دریایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر گام برداریم و از آن‌ها سپاسگزارم که امنیت دریا و مرزها را حفظ می‌کنند. از نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی نیز می‌خواهیم که به ما در بخش حمل و نقل دریایی و استفاده هر چه بیشتر از این حوزه کمک کنند تا رونق بیشتر را در این بخش شاهد باشیم.

    نظرات