کاهش خرید و فروش خانه در شهریور ماه

کاهش خرید و فروش خانه در شهریور ماه

http://www.bananews.ir/شهریورماه امسال بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد مسکن در کشور منعقد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۰ هزار موردی در قرار‌داد‌های خرید و فروش همراه بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با توجه به رکود حاکم شده در بازار مسکن، طی سه ماهه تابستان کاهش حجم معاملات نسبت به بهار مشاهده شد؛ به‌گونه‌ای که دوماه پایانی تابستان نسبت به بهار و زمستان با کاهش معاملات همراه بود.

در مقایسه ماه به ماه در نیمه‌ اول امسال، اردیبهشت‌ و خرداد‌ هم‌چنان رکورد دار خرید و فروش‌ و اجاره‌ هستند.

براساس آمار ثبت معاملات مسکن توسط کد رهگیری ثبت شده در کل کشور، اردیبهشت‌ماه با ثبت بیش از ۱۳۷ هزار قرار‌داد، رکورد خرید و فروش‌ها و خرداد‌ با ثبت بیش از ۱۱۲ هزار قرار‌داد در رتبه‌ دوم معاملات خرید و فروش قرار گرفته است.

رتبه‌ سوم ثبت معاملات خرید و فروش مسکن مربوط به تیرماه با ثبت بیش از ۹۲ هزار قرار‌داد است و پس از آن در شهریور بیش از ۸۵ هزار قرار‌داد ثبت شده است.

دو ماه مرداد‌ و فروردین به ترتیب ۸۰ و ۶۶ هزار قرار‌داد را به عنوان کمترین میزان عقد قرار‌داد‌های خرید و فروش به خود اختصاص داده‌اند.

از میان ۱۵۷ هزار و ۹۱۱ قرار‌داد ثبت شده در شهریور امسال ۸۵ هزار و ۲۳ مورد مربوط به خرید و فروش‌ است که از میان کل قرار‌داد‌های ذکر شده سهم استان تهران نزدیک ۱۶ هزار مورد است.

    نظرات