انتقال آب از زاینده رود به کاشان با توجه بیشتر

انتقال آب از زاینده رود به کاشان با توجه بیشتر

http://www.bananews.ir/معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو درمورد انتقال آب از زاینده رود به کاشان با توجه به مشکل کمبود آب در هر دو حوضه، اظهار کرد: پیش از این نیز از زاینده‌رود به کاشان آب منتقل می‌شد اما با توجه به محدودیت موجود باید توجه بیشتری به شرایط زاینده‌رود کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد امکان تامین آب مورد نیاز کاشان از طریق انتقال آب از زاینده رود، تاکید کرد: حجم مورد نیاز آب در بخش شرب نسبت به مصارف مختلف دیگر کم است و از سوی دیگر تامین آب شرب در همه مناطق در اولویت اول از جمله برای یزد و کاشان است.

وی با تاکید بر این‌که تنها منبع سالم برای تامین آب در منطقه آب‌هایی است که از زاینده‌رود جاری می‌شود، تصریح کرد: با بهره‌برداری از کوهرنگ ۳ مشکل تامین آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا سد کوهرنگ ۳ با هدف انتقال آب رودخانه کوهرنگ برای مصارف شرب و صنعت به رودخانه زاینده رود احداث می شود.

قرارداد احداث سد مخزنی کوهرنگ ۳ در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ به امضا رسید و بنا است که در سال ۱۳۹۳ این سد به بهره‌برداری برسد.

سد کوهرنگ ۳ از نوع بتنی دو قوسی به ارتفاع ۱۳۵ متر، طول تاج ۲۵۰ متر، عرض تاج ۴٫۵ متر، عرض سد در پی ۲۳ متر و حجم کل مخزن ۳۸۴ میلیون متر مکعب است.

این سد با هدف انتقال آب رودخانه کوهرنگ برای مصارف شرب و صنعت به رودخانه زاینده رود احداث می شود و برای اجرای آن بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب بتن ریزی و یک میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام می شود.

مبلغ قرارداد سد کوهرنگ ۳، ۸۳۲ میلیارد ریال بوده و قرار است ظرف مدت ۴۸ ماه به بهره برداری برسد.

    نظرات