۱۵ مهرماه آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

۱۵ مهرماه آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

http://www.bananews.ir/۱۵مهرماه آخرین مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده تابستان ۱۳۹۲ است و مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر، مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده مکلفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل، مالیات متعلقه به همراه اظهارنامه را پرداخت کنند.

بر این اساس مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده سال ۱۳۹۲ در ۱۵ مهرماه امسال به پایان می رسد و مؤدیان ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر باید مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند، در غیر این صورت مشمول جرایم مقرر در قانون خواهند شد.

به گزارش ایسنا براساس ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده صاحبان مشاغل تا پایان سال دوم برنامه بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های فروش شوند. بر این اساس ۱۰ صنف برای سال آینده فراخوان شده‌اند که باید از ابتدای سال آینده نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

بنا به اعلام سازمان مالیاتی صاحبان مشاغل مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی در صورت عدم استفاده از این سامانه، ضمن محروم شدن از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم، هزینه های آن در همان سال از درآمد مشمول مالیات آنان کسر خواهد شد.

بر این اساس بنا به استعلام صورت گرفته از وزارت صنعت به عنوان متولی انجام این کار حدود ۸۰۰ هزار مؤدی در حال استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند.

    نظرات