مونوریل قم ریل‌گذاری شد

مونوریل قم ریل‌گذاری شد

http://www.bananews.ir/رییس شورای شهر قم در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا با تاکید بر ادامه پروژه مونوریل در شهر قم، گفت: مونوریل در قم به مرحله ریل‌گذاری هم رسیده است و در حال حاضر پیگیر ورود و تحویل قطارهای مونوریل هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش‌زر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مشکل موجود برای مونوریل شهر قم تنها تامین منابع مالی است و دولت در رابطه با تامین اعتبار یک مقداری مشکل دارد که امیدواریم با حل مشکل و تامین منابع مالی کار پروژه به پایان برسد.

وی در خصوص زمان اتمام پروژه گفت: امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری (دهه فجر) بتوانند فاز اول را در صورت تامین منابع مالی به بهره‌برداری برسانند چرا که مشکل اجرایی وجود ندارد و فقط در خصوص اعتبارات مالی کمی محدودیت داریم.

در عین حال عباس زاکریان - سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر قم نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کل پروژه مونوریل قم ۱۸ کیلومتر است و از پارک‌سوار شمالی تا پردیسان به دو فاز تقسیم شده و شش کیلومتر فاز اول از پارک سوار شمالی تا مصلی و شش کیلومتر از مصلی تا پردیسان به عنوان فاز دوم مشخص شده است.

چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است

وی افزود: فاز اول به دو بخش تقسیم شده است که قسمت اول از پارک سوار تا میدان مطهری است که قرار است به بهره‌برداری برسد و قسمت دوم از مقابل حرم مطهر عبور می‌کند و تا مصلی ادامه می‌یابد.

زاکریان با اشاره به بحث اجرایی پروژه گفت: تعدادی از واگن‌های مونوریل قم در گمرک است و تعدادی بارگیری هنوز نشده و ظاهرا در کشتی باقی مانده است.

وی گفت: البته چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است.

    نظرات