حمل ۲ میلیون تن سیمان از آذربایجان غربی

حمل ۲ میلیون تن سیمان از آذربایجان غربی

http://www.bananews.ir/رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از حمل و نقل ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تن سیمان از ابتدای سالجاری تا کنون توسط ناوگام حمل و نقلی استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) آیدین رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیشترین محصول جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل بار آذربایجان غربی سیمان تولیدی ۳ کارخانه در بوکان، ارومیه و خوی است، افزود: این محصول استراتژیک سهم بسزایی در حمل و نقل جاده ای بار در استان دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون میزان تناژ حمل شده سیمان توسط ناوگان حمل و نقل بار استان بالغ بر ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تن بود، اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که شاهد رشد ۵۸ درصدی حمل و نقل سیمان در سطح استان هستیم.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اشاره به انجام ۱۶۱ هزار سفر برای جابجایی سیمان تولیدی در سطح استان و به استانهای همجوار و خارج از کشور، اعلام کرد: در این راستا نیز طی مدت مشابه سال قبل شاهد انجام ۱۰۵ هزار سفر بودیم که با رشد ۵۳٫۳ درصدی در این امار مواجه شدیم.

رحمانی با بیان اینکه حمل و نقل سنگ سنگ بری و مصالح ساختمانی در رتبه دوم کالاهای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل بار آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده اند، گفت: در این بخش نیز ۴۹۵ هزار تن کالا با انجام ۳۰هزار سفر جابجا شده است.

وی سیب درختی را در رده سوم کالاهای جابجا شده با ناوگان حمل و نقل کالای آذربایجان غربی دانست و گفت: با توجه به لزوم جابجایی حجم انبوهی از سیب ذخیره شده در سردخانه های استان در ابتدای سالجاری در این راستا تا کنون ۱۹۶ هزار تن سیب با انجام ۲۱ هزار سفر حمل شده اند.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی عراق و ترکیه را مقصدهای جابجایی سیمان آذربایجان غربی به خارج از مرزها دانست و یادآور شد: در بحث جابجایی به سایر استانها، آذربایجان شرقی با ۵۹ هزار تن، تهران با ۳۰ هزار تن و کردستان با ۲۰ هزار تن کالا مهمترین مقصدهای سفر از مبدا استان بودند.

رحمای با بیان اینکه اصفهان، مازندران و خوزستان نیز رتبه های بعدی مقصد سفر از مبدا آذربایجان غربی برای حمل کالا را به خود اختصاص داده اند، یادآور شد: ۵۰ درصد بار موجود نیز در داخل محدوده استان جابجا و تراز متعادلی بین بار حمل شده به داخل و خارج از استان وجود دارد.

    نظرات