پرداخت ۴۰ درصد از قیمت خانه بهترین روش اعطای وام مسکن

پرداخت ۴۰ درصد از قیمت خانه بهترین روش اعطای وام مسکن

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: موثر‌ترین میزان افزایش وام مسکن پرداخت تسهیلات ۴۰ درصدی قیمت هر واحد مسکونی است که کمک بزرگی به خانه‌دارشدن اقشار متوسط است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالحسن میرعمادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش تسهیلات خرید مسکن از سوی بانک‌ها اظهار کرد: در صورتی که دولت و بانک‌ها بتوانند ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را به صورت وام اعطا کنند، مردم با آورده ۶۰ درصدی می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشور‌ها بیش از ۶۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی از طریق وام تامین می‌شود،‌ افزود: شرط داشتن اشتغال و بازپرداخت وام‌ها نیز مهم است که در کشور مان یز در صورت افزایش تسهیلات باید به این امر توجه شود.

میرعمادی با بیان این‌که باید تسهیلات مسکن منصفانه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات مسکن باید به گونه‌ای باشد تا جوانان بتوانند با پرداخت ۶۰ درصد و کمک۴۰ درصدی بانک‌ها صاحب‌خانه شوند.

این کارشناس معتقد است: پرداخت تسهیلات مسکن و اخذ وام‌ها معادل اجاره‌ای است که ماهانه افراد پرداخت می‌کنند؛ به گونه‌ای که اخذ این تسهیلات و وام‌ها هم سرمایه‌گذاری در جهت خانه‌دار شدن افراد است و هم به تولید انبوه مسکن کمک می‌کند.

 با توجه به افزایش قیمت مسکن طی یکی - دو سال اخیر وام ۲۰ میلیون تومانی خرید مسکن کمکی به خانه‌دار شدن متقاضیان نمی‌کند و قدرت خرید آنها را افزایش نمی‌دهد که مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز خود بر این موضوع اذعان داشته و افزایش مبلغ تسهیلات خرید مسکن را مطرح کردند که این موضوع اکنون در بانک مرکزی در حال بررسی است و به گفته وزیر راه و شهرسازی در صورت موافقت بانک‌ مرکزی و وجود اعتبار لازم تسهیلات خرید مسکن افزایش می‌یابد.

    نظرات