آغاز سال آبی با بارندگی صفر/حجم ذخایر سدها ۳۵ درصد کاهش یافت

آغاز سال آبی با بارندگی صفر/حجم ذخایر سدها ۳۵ درصد کاهش یافت

http://www.bananews.ir/مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به این که از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون میزان بارندگی صفر بوده گفت: سال قبل در همین زمان حجم بارش‌ها ۲٫۳ میلی‌متر و در دراز مدت ۳٫۶ بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ذخایر آبی پشت سدها در حال حاضر ۴۹۰ میلیون متر مکعب است در حالی که در سال گذشته همین موقع ۷۵۸ میلیون متر مکعب آب در مخازن بوده است بنابراین حجم ذخایر ۲۶۹ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کمتر شده است و نشان‌دهنده کاهش ورودی‌های سدها با توجه به بارندگی کم است.

وی با اشاره به این‌که پاییز خشک شروع شده است گفت: هواشناسی وضعیت را نیمه نرمال پیش بینی کرده و تاکنون نیز بارندگی نداشتیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به نبود وضعیت مناسب آبی در شش ماهه گذشته به سال آبی گذشته اشاره کرد و گفت:‌ در سال آبی گذشته (مهر ۹۱ تا مهر ۹۲) بارندگی‌ها ۳۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل و نسبت به دراز مدت ۱۹ درصد کاهش داشتند.

شرایط آتی قابل پیش بینی نیست

ارتقایی در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده سهمیه بندی آب با توجه به شرایط موجود خواهیم داشت گفت: فعلا شرایط قابل پیش بینی نیست و بستگی به پاییز دارد؛ باید ببینیم که بارندگی می تواند کمبود آب را جبران کند یا خیر.

وی با اشاره به این‌که از منابع دیگر آب نیز استفاده می شود گفت:‌ برنامه‌هایی را با آب و فاضلاب در نظر گرفتیم و شرکت آب وفاضلاب نیز برنامه‌های خود را اعلا کرده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد:برای قضاوت در مورد سال آبی آینده زود است؛ امیدواریم که وضعیت بارندگی در هفته‌های آینده بهبود یابد.

    نظرات