نظر استاندار تهران درباره تغییر ساعات اداری و برخی انتقادها

نظر استاندار تهران درباره تغییر ساعات اداری و برخی انتقادها

http://www.bananews.ir/استاندار تهران با بیان اینکه مصوبه و ابلاغیه دولت را درباره تغییر ساعت‌ها رعایت کردیم، گفت: دو مدیریت در یک استان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخی اعتراض‌های صورت‌گرفته نسبت به ساعت‌های اداری جدید، گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغیه دولت، استانداری نیز تعیین ۴۴ ساعت را رعایت کرده است، چرا که اجرای این مصوبه وظیفه ذاتی دستگاه‌هاست.

وی افزود: در گذشته اشکالی وجود داشت و آن اینکه در زمان شروع به کار سازمان‌ها و ادارات وزارتخانه‌ها تعطیل بودند اما با مصوبه جدید معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، این مشکلات حل شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سیاستی که معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری اعلام کرده، چارچوب مناسبی را ایجاد کرده و استانداری نیز ۴۴ ساعت کار در هفته را برای کارمندان لحاظ کرده است و نارضایتی و گله‌هایی که وجود دارد خیلی زیاد نیست.

وی ادامه داد: هر طرحی که بخواهد اجرا شود در ابتدا با نارضایتی عده‌ای همراه است، اما مجموعه اطلاعات گزارش شده نشان می‌دهد که اکثریت مردم از این تغییرات ساعت راضی هستند.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا استانداری برای اصلاح ساعات شروع به کار ادارات مختلف در پایتخت که از ابتدای مهر مشکلاتی را برای بخشی از جامعه کارمندان به ویژه آن دسته از کارمندانی که کودکان مدرسه‌ای دارند، ایجاد کرده است، گفت: این موضوع در اختیار استانداری نیست، بلکه در اختیار دولت است و چنانچه دولت اصلاحاتی انجام دهد، استانداری نیز موظف است تغییرات را لحاظ کند.

استاندار تهران درباره بحث اجرای طرح‌های حجاب و عفاف نیز اظهار کرد: این موضوع به صورت ملی و کشوری است و با توجه به اینکه حجاب و عفاف جزو اصول دینی و اعتقادی ایرانیان است. شورای فرهنگی وزارت کشور، مصوباتی دارد و این مصوبات در حال بررسی و کار کارشناسی است و امیدواریم نتایج نهایی آن را ابلاغ کنند و تمام استانداری‌ها تابع این چارچوب خواهند بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تهران پایتخت است در حوزه تحقق اهداف در موضوع حجاب و عفاف نیز باید نسبت به سایر استان‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

    نظرات