کاهش ۱۸ درصدی جابجایی بار در راه‌آهن شمال

کاهش ۱۸ درصدی جابجایی بار در راه‌آهن شمال

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه آهن شمال گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۶۶۲ هزار تن انواع بار را با بکارگیری بیش از ۱۲ هزار دستگاه واگن‌های باری از طریق راه آهن شمال جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصدی کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، یوسف گران‌پاشا اظهار کرد: این بارها شامل ۵۸۷ هزار تن بار وارد شده به مناطق شمال کشور، قریب به ۴۶ هزار تن بار صادر شده به دیگر استان‌ها و بیش از ۲۹ هزار تن بار جابجا شده در سطح استان‌های مازندران و گلستان است.

وی با اشاره به ضرورت جذب بار بیشتر از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی گفت: بارهایی که معمولاَ از طریق راه آهن شمال حمل می‌شود عموما شامل مواد سوختی از جمله گازوئیل و نفت کوره، کودهای شیمیایی، ذغال سنگ، غلات، گاز مایع، ماشین آلات، سیمان صادراتی شهرهای فیروزکوه و شاهرود و روغن‌های خوراکی بوده که از مبادی ایستگاه‌های مختلف راه آهن شمال به سایر مناطق کشور حمل می‌شود.

گران پاشا افزود: جابجایی این میزان بار توسط ۱۲ هزار و ۲۶ دستگاه واگن‌های باری راه آهن صورت گرفت.

مدیر کل راه آهن شمال خاطر نشان کرد: میزان باری که از طریق راه آهن شمال در شش ماهه اول امسال حمل شد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است که البته این کاهش صرفا به دلیل افزایش چشمگیر بارهای حمل شده سال قبل بوده است که امیدواریم با اخذ راهکارهای مناسب امسال هم بتوانیم سهم حجم جابجایی بارهای استان را توسط ریل افزایش دهیم.

وی افزود : در سال ۹۱ میزان حمل بار از طریق راه آهن شمال براساس برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی یک میلیون و ۲۵۲ هزار تن بوده در صورتیکه میزان بارحمل شده توسط این ادره کل یک میلیون و ۵۲۹ هزار تن بوده است؛ بنابراین در سال جاری که میزان حمل بار راه آهن شمال براساس برنامه ابلاغی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است لذا باید ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، تلاش مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ابلاغی راه آهن را عملیاتی کنیم.

گران پاشا پایان خاطر نشان کرد: روند حمل بار در سال‌های اخیر روند بسیار خوب و مثبتی بوده بطوریکه از رقم ۷۸۰ هزار تن در سال ۸۴ به یک میلیون و ۵۲۹ هزار تن در سال ۹۱ رسیده و امیدواریم درسال جاری نیز این روند حفظ شود.

    نظرات