همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم در تبریز برگزار شد

همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم در تبریز برگزار شد

http://www.bananews.ir/همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم با حضور ۳۵۰ نفر از مهندسان عمران و معمار سراسر کشور با مشارکت شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، دبیر علمی همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم، گفت: این همایش به‌منظور افزایش کیفیت طراحی، ساخت و سازها و نیز استفاده از تجربیات علمی و اجرایی استادان بزرگ کشورهای ژاپن، سوئیس و ایران برگزار شد.

حسن افشین افزود: در این همایش استادان با استفاده از جدیدترین روش‌های طراحی و ساخت و ساز، در ۶کارگاه تخصصی به ارائه ۶ مقاله ویژه و برگزیده به مهندسان و معماران پرداختند.

وی تحلیل‌های پهنه بندی خطر زلزله در ایران و جهان، روش‌های نوین در طراحی لرزه‌ای سازه‌های فولادی، بتونی و سازه‌های بلند و نیز تجارب زلزله ورزقان، از محورهای همایش و موضوع‌های مقالات همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم بود.

همایش ملی طراحی لرزه‌ای و اصول ساخت و ساز مقاوم با مجوز رسمی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و با حضور ساسان محاسب متخصص مقاوم سازی از کشور سوییس، اساتید پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند و با همکاری اداره کل مدیریت بحران استانداری، مدیریت بحران شهرداری تبریز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و انجمن بتن ایران ۱۳ مهرماه و در هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار شد.

    نظرات