کاهش قیمت مسکن در دهه اول مهر

کاهش قیمت مسکن در دهه اول مهر

http://www.bananews.ir/معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: آمار میانگین کشوری قیمت مسکن از کاهش حدود ۲۰۰هزار تومانی قیمت به ازای هر مترمربع حکایت دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اظهار کرد: در ۱۰ روز اول مهر ماه حدود ۲ هزار معامله ملک در تهران انجام شده که قیمت هر مترمربع مسکن به طور متوسط از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: میانگین کاهش قیمت در شهر تهران حدود ۳۸۰ هزار تومان بوده است، در واقع در شهریور امسال تعداد معاملات بسیار کم و قیمت‌ها با کاهش مواجه شد.
صومعلو افزود: معتقدم که در سال ۹۲ حباب قیمت مسکن نداشتیم، زیرا افزایشی که در قیمت مسکن داشتیم، برابر با افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن بود.
وی در مورد بازار اجاره مسکن تصریح کرد: با عبور از فصل‌نقل و انتقالات اجاره‌بها با کاهش بیشتری مواجه می‌شود، این در حالی است که اجاره بها به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، اما در شهریور با کاهش دو درصدی روبه‌رو شده است. بنابراین پیش‌بینی ما این است که این قیمت‌ها تعدیل شده و به ثبات قیمتی در بخش اجاره‌بها می‌رسیم.
ثبات نسبی قیمت مسکن در نیمه دوم سال
صومعلو با تاکید بر اینکه معتقدیم که ثبات نسبی قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری خواهیم داشت، گفت: کمترین قیمت در حال حاضر متعلق به منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران با میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هرمترمربع است که این نرخ ها در ۶ ماهه ابتدای امسال تغییر زیادی را در این مناطق نداشته است.
وی میانگین کاهش قیمت مسکن در شهر تهران در دهه اول مهرماه را به طور متوسط ۱۰ درصد عنوان کرد.

    نظرات