پایان عملیات تعویض و نصب سازه‌های ضربه گیر(فِندِر) بندر خلیج فارس

پایان عملیات تعویض و نصب سازه‌های ضربه گیر(فِندِر) بندر خلیج فارس

http://www.bananews.ir/معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان عملیات تعویض و نصب سازه‌های ضربه گیر(فِندِر) بندر خلیج فارس خبرداد و گفت: تمامی این ضربه گیرها توسط متخصصان ایرانی و به شکل کاملاً بومی ساخته و نصب شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس کمالی ارتقاء ضریب ایمنی در بندر، پهلو گیری آسان شناور ها و خدمات دهی مناسب به کشتی‌ها را از مهمترین اهداف اجرای طرح تعویض فندرهای بندر خلیج فارس عنوان کرد و افزود: این طرح در دو مرحله با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد ریال از اوایل سال ۹۱ آغاز شد.

وی فرسودگی ضربه گیرها و تغییر کاربری اسکله‌ها براساس طرح جامع بندری را از جمله مهمترین علل تعویض فندرها در بندر خلیج فارس برشمرد.

کمالی خاطرنشان کرد: در مجموع، حدود ۲۴۸ عدد ضربه گیر در ۹ پست اسکله این بندر به طول هزار و ۲۰۰ متر نصب شد.

وی ضمن بیان این مطلب که سالیانه ۵۰۰ هزار تن مشتقات نفتی از بندر خلیج فارس صادر می‌شود، افزود: این بندر نقش مهمی در سوخت رسانی به کشتی‌ها دارد و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های بیشتری از جمله پایانه تخلیه و بارگیری(شانتیگ یارد) ریلی مواد نفتی، تاسیسات برقی و فاضلاب است که این نیازها در برنامه‌های سال جاری قرار گرفته است.

وی افزود: در زمان اجرای این طرح برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

کمالی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اعلام کرد: تمامی این ضربه گیرها توسط متخصصان ایرانی و به شکل کاملاً بومی ساخته و نصب شده است.

شایان ذکر است، بندر خلیج فارس در ضلع شرقی مجتمع بندری شهیدرجایی واقع است و از طریق آن عمدتاً کالاهای نفتی و معدنی از جمله قیر، سنگ آهن ، سیمان و آهک به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

    نظرات