زیر سازی راه آهن همدان -تهران ۹۵ درصد پیشرفت دارد

زیر سازی راه آهن همدان -تهران ۹۵ درصد پیشرفت دارد

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی راه آهن همدان- تهران و بالاس ریزی ۱۲۶ کیلومتر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، عزیزالله یوسفی صبح امروز در شورای فنی استان اظهار کرد: زیر سازی راه آهن همدان – تهران تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و بالاس ریزی آن تا ۱۲۶ کیلومتر انجام شده همچنین ریل گذاری آن نیز تا ۹۲ کیلومتر در حال انجام است.

وی افزود: راه آهن تهران - همدان قابلیت حمل یک میلیون نفر مسافر و دو میلیون تن بار را در سال داشته و تا افق ۱۴۰۴ این ظرفیت به دو برابر افزایش خواهد یافت.

یوسفی ادامه داد: تزریق مالی ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و در صورت تخصیص این اعتبار به سرعت امور در این زمینه انجام می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان گفت: راه آهن همدان - تهران از شهرهای زیادی از جمله پرند، ساوه، غرق آباد، ‌نوبران و فامنین می گذرد و به در نهایت شمال شرقی همدان می رسد.

وی به اهمیت کیفیت نوع آسفالت استفاده شده در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: پیمانکاران باید آسفالت کارخانه‌های بالای ۶۰ امتیاز را خریداری کنند چرا که برخی کارخانه‌های آسفالت که در حال فعالیت هستند امتیازشان زیر ۶۰ قرار دارد.

 

یوسفی ادامه دارد: مصرف سالانه آسفالت استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و در حال حاضر ۴۰ کارخانه آسفالت در همدان فعال است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۴۰ کارخانه آسفالت فعال در استان ۱۱ مورد زیر ۶۰ امتیاز هستند و چهار مورد نیز در حالت خاموشی به سر می برند و چهار مورد دیگر نیز غیر قابل استفاده و ۲۱ مورد نیز بالای ۶۰ امتیاز هستند.

وی بر وجود کارشناسان رشته عمران در آزمایشگاه‌های کارخانه آسفالت اشاره کرد و گفت: کارشناسان رشته عمران به صورت تخصصی می توانند در این آزمایشگاه‌ها فعالیت کنند در حالیکه بسیاری از فعالان فعلی در کارخانه‌ها رشته تحصیلی آنها مرتبط نیست بنابراین امتیاز بیشتر از ۶۰ در کارخانه‌های تولید آسفالت نشانه تایید آزمایشگاه مورد نظر نیست.

مدیر کل دفتر فنی استانداری همدان تاکید کرد: کمیته پیمان موظف است به اختلاف پیمانکار و دستگاه اجرایی رسیدگی کند و ابهامات موجود در برخی دستور کارها را بعد از تائید استاندار و یا معاون عمرانی رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار پل رسالت درخواست دریافت هزینه در مورد پیش تعدیل قیمت‌ها کرده و اگر دستگاه اجرایی به این نتیجه برسد که تعدیل لحاظ شده پرونده برای صدور رای به کمیته پیمان ارسال خواهد شد.

وی گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی به دستورات و مصوبات شورای فنی توجهی نمی‌کنند و تمکین نمی‌کنند که باید با این گونه دستگاه ها برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه تولید بتن در شهرستان‌های اشباع استان متوقف شده است، اظهار کرد: ظرفیت مصرف بتن استان سه میلیون تومان بوده اما واحدهای تولید بتن بر اساس ظرفیت خود کار نمی‌کنند و ضرورت دارد که کارخانه‌ها به ظرفیت خود برسند.

یوسفی با بیان اینکه استاندارد باید در مصالح رعایت شوند و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ضوابط استاندارد را در خرید کالاهای خود رعایت کنند، گفت: تعداد واحدهای دارای مجوز در بتن ۲۱ واحد و تعداد پرو‍ژه‌های فاقد مجوز ۶ پروژه است.

وی گفت: آموزش پیمانکاران امری ضروری است چرا که برخی از آنها بدون آموزش وارد کار می‌شوند.

وی اظهار کرد: ضعف نظارت و نبود مهندس ناظر منجر به بروز برخی مشکلات در کار می‌شود بنابراین باید جایگاه ناظر پروژه و مشاور تبیین شود.

یوسفی گفت: کمیته آموزش به منظور ارتقاء کیفیت دوره‌های مختلفی را برگزار خواهد کرد که از آن دوره‌ها می‌توان به دوره‌هایی برای آشنایی با دستورالعمل‌های عمرانی، دوره‌های قانون مناقصه در آیین نامه‌های مورد نظر و آموزش‌های نرم افزاری برای بتن کاران اشاره کرد.

وی گفت: از پروژه‌های عمرانی پارک پیاده رو ملایر، رو سازی کنار بام ملایر، محور تویسرکان - کنگاور و جابجایی کابل‌های برق و مخابرات و تصفیه خانه رزن و سد شنجور که ۷۳ درصد پیشرفت کرده است بازدید کرده‌ایم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این شورا به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: برخی کارشناسان نسبت به شرایط عمومی نا آگاه هستند و نباید از این موضوع غافل باشیم چراکه در صورت وجود آموزش و در نهایت آگاهی کارشناسان سرعت کار افزایش می‌یابد.

"حسن ظفری" افزود: استفاده از بتن آماده درب جدیدی در استان باز کرده بنابراین نباید سازوکارهایی تنظیم شود که موجب کندی در این بخش شود.

وی تاکید کرد: انجام مشاور هنوز در استان فرهنگ سازی نشده به همین علت بار سنگینی از بخش امور بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

    نظرات