کاهش بی‌سابقه‌ی دمای تبریز در نیمه‌ی مهر ماه

کاهش بی‌سابقه‌ی دمای تبریز در نیمه‌ی مهر ماه

http://www.bananews.ir/مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز در ۶۵ سال گذشته برای نخستین بار در نیمه‌ی نخست سال و در مهرماه دمای سه درجه بالای صفر را تجربه کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «هوشنگ حسنعلی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در شهرهای دیگر چون سراب و بستان‌آباد عملاً دمای صفر و بالای صفر در نیمه‌ی نخست مهرماه تجربه شده است، اما در تبریز بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به نفوذ سیستم پرفشار شمال اروپا همراه با هوای سرد گفت: ریزش برف در منطقه‌ی شمالغرب و دریای خزر و بارندگی مناسب در منطقه‌ی گیلان و مازندران و استان اردبیل، سبب افت دما و به‌شدت کمتری در استان آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی شده است، که عملاً غیرمنتظره بود.

وی با بیان این‌که سیستم پرفشار از کشورهای اسکاندینای وارد کشور شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در اکثر ارتفاعات هوای بارانی و برفی داشتیم و در شهرستان ورزقان برف در سطح زمین نیز مشاهده شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که این سیستم از بعد از ظهر دیروز به‌صورت سیتماتیک کمتر شده و به‌طرف شرق استان حرکت می‌کند، گفت: تا ظهر امروز فقط منطقه‌ی کلیبر و ارسباران شاهد بارندگی خواهند بود.

وی با اشاره به افت دما از صبح روز پنجشنبه گفت: با توجه به این‌که هوای صاف می‌شود روزها وضعیت بهتری داریم، اما از روز شنبه به وضعیت نرمالی و دمای بالای ۲۰ درجه که هفته‌ی قبل داشتیم، می‌رسیم.

حسنعلی‌زاده در خصوص میزان بارندگی در شهرستان‌ها مرند و جلفا گفت: در ارتفاعات این شهرستان‌ها بارندگی شد، اما چون ایستگاه‌های هواشناسی وجود ندارد، نمی‌توان خبر دقیقی ارائه داد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش ۶ دهم میلی در شهر ورزقان و ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری برف در ارتفاعات گفت: این میزان بارندگی در روزهای نخست پاییز نشان‌دهنده‌ی این است که سال آبی خوبی داریم.

    نظرات