عمده‌ترین دلایل بروز حوادث در بنادر چیست؟

عمده‌ترین دلایل بروز حوادث در بنادر چیست؟

http://www.bananews.ir/معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تصادفات تجهیزات بندری ۳۹ درصد، تصادفات عمومی ۲۱ درصد، ریزش بار یک درصد، سقوط تجهیزات دو درصد، برخورد انسان با کالا ۱۷ درصد، سقوط اشخاص ۱۱ درصد و سقوط کالا ۹ درصد از سوانح بنادر را تشکیل می‌دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن صادقی‌فر در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۸۵ شاهد وقوع ۱۲۰۴ حادثه در بنادر کشور بودیم که این میزان در سال‌ ۹۰ به ۶۴۵ مورد و در سال گذشته به ۵۶۶ مورد کاهش یافت.

به گفته وی در سال گذشته تصادفات تجهیزات بندری ۳۹٫۵ درصد، تصادفات عمومی ۲۱٫۳۰ درصد، برخورد انسان با کالا ۱۷٫۴۰ درصد، سقوط اشخاص ۱۰٫۴۰ درصد، سقوط کالا ۸٫۸ درصد، سقوط تجهیزات ۱٫۴۰ درصد و ریزش بار ۱٫۲۰ درصد از سوانح بنادر را به خود اختصاص دادند.

صادقی‌فر افزود: در سال ۸۵ تعداد آتش‌سوزی‌ها در بنادر ۱۵۰ مورد، در سال ۸۶ نیز ۱۲۵ مورد بود که این ارقام در سال ۹۰ به ۸۶ مورد و در سال گذشته به ۷۹ مورد کاهش یافت.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اهمیت بنادر در زنجیره صادرات و واردات کالا و قرارگرفتن بنادر ایران در منطقه به شدت رقابتی خلیج‌فارس، بهبود شاخص‌های ایمنی و ایجاد بنادر ایمن باعث افزایش رقابت‌پذیری خدمات بندری، افزایش سهم بنادر از کالاهای ترانزیتی و ترانشیتی، حفظ مشتریان موجود و جلب مشتریان جدید، کاهش هزینه تمام شده حمل از مسیر بنادر و بهره‌برداری بهینه از منابع خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محوطه‌های بندری مستعد بروز حوادث هستند ارتقای شاخص‌های ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صادقی‌فر درباره میزان جابجایی کالاهای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر طی ۱۰ سال اخیر نیز اظهار کرد: در سال ۸۱ عملکرد نفتی و غیرنفتی بنادر ۷۷ میلیون تن بود که در سال گذشته به ۱۳۹ میلیون تن افزایش یافت.

به گفته وی عملیات کانتینری در بنادر ایران در سال ۸۱ معادل ۰٫۸ میلیون TEU بود که در سال گذشته به ۲٫۶ میلیون TEU رسید.

معاون امور بنادر و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که میزان تردد کامیون در بنادر کشور ۲٫۱ میلیون دستگاه است، اظهار کرد: میزان جابجایی تجهیزات و ماشین‌آلات بندری در داخل محوطه بنادر ۳٫۵ میلیون دستگاه است.

    نظرات