پروژه تونل انتقال آب کرج به تهران در مرحله نهایی است

پروژه تونل انتقال آب کرج به تهران در مرحله نهایی است

http://www.bananews.ir/مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزگفت: عملیات اجرایی پروژه تونل انتقال آب کرج به تهران در مرحله نهایی است، ولی هنوز هیچ آبی به تهران منتقل نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن پسندیده در گفت وگو با ایسنا گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی آب و هوای استان البرز که اخیرا با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در البرز صورت گرفت کلیه مسائل زیست محیطی و حق آبه زیست محیطی و گردشگری منطقه و تامین آب آشامیدنی سالم برای تهران در این پروژه در نظر گرفته خواهد شد و تشکیل این کارگروه نوید بخش اتفاقات خوب برای محیط زیست و هوای استان خواهد بود.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه تونل انتقال آب کرج به تهران در مرحله نهایی است، ولی هنوز هیچ آبی به تهران منتقل نشده است.

پسندیده با اشاره به اینکه در حفظ فضای سالم و بکر جاده چالوس برای جذب گردشگران بیشتر فرهنگ سازی باید صورت گیرد، گفت: بومیان این منطقه،مراکز خدماتی و تجاری مستقر در جاده و مسافران گذری این منطقه گردشگری باید در حفظ محیط زیست سالم آن مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید بر اینکه به طور متوسط روزانه قریب به ۱۵ تن زباله از جاده چالوس جمع آوری می‌شود، گفت: این میزان در فصول افزایش مسافر به دوبرابر هم می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: باید در منطقه جاده چالوس مدیریت پسماند از تجهیزات وتقویت شود و فرهنگ سازی هم در این خصوص صورت گیرد.

    نظرات