تمایل روستاییان به مقاوم سازی

تمایل روستاییان به مقاوم سازی

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی مناطق روستایی بنیاد مسکن با اشاره به آغاز سومین دوره طرح آمارگیری از مسکن روستایی، گفت: حدود ۵۰ درصد از خانه های ناایمن در روستاها با کاربرد مصالح ساختمانی بادوام و رعایت اصول ایمنی مقاوم شده اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیزالله مهدیان در گفتگو با مهر در خصوص اجرای آمارگیری از مسکن های روستایی در کشور، اظهار داشت: ما در روستاهای کشور در بخش مسکن اقداماتی را انجام داده ایم که تاثیر زیادی را بر مقاوم سازی مسکن روستایی داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن در کشور انجام می گیرد، گفت: برای اینکه ساخت مسکن در روستاها با دقت بیشتری انجام شود نیاز به اطلاعات دقیقی از مسکن روستایی داریم به همین جهت طرح آمارگیری از روستاها از سال ۸۲ شروع شده است.

معاون بازسازی مناطق روستایی بنیاد مسکن در خصوص تاثیر آمارگیری بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در روستاها گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن که از سوی مرکز آمار ایران انجام می گیرد مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۰ درصد در سال ۷۵ به ۴۸ درصد در سال ۹۰ رسیده است.

مهدیان تصریح کرد: براساس این آمار حدود ۵۰ درصد از خانه های نامقاوم در روستاها با کاربرد مصالح ساختمانی بادوام و رعایت اصول ایمنی مقاوم شده اند که نتیجه سیاست گذاری های بنیاد مسکن در زمینه فرهنگ سازی و ساخت و ساز بوده است.

معاون بازسازی مناطق روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: این طرح هر ۵ سال یکبار انجام می شود به همین جهت در سال ۸۷ و ۹۲ هم این آمارگیری تکرار شد که در حال حاضر از ۸ هزار و ۶۰۰ روستا که با روش های عملی به صورت تصادفی انتخاب شده اند آمار گیری شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع این روستاها اطلاعات ۲۱۶ هزار مسکن روستایی جمع آوری شده است، گفت: آمارگیری در دور اول از استان ها انجام شده بود و در مرحله دوم به شهرستان ها رسید.

وی افزود: این آمارگیری برای تعیین ویژگی های مسکن روستایی در هر شهرستان انجام می شود و تاکنون اطلاعات جامعی از ابعاد کاربری مسکن روستایی و مقاوم بودن ابعاد زمین، تعداد ساکنان هر خانوار به دست آوردیم که می تواند در ساخت مسکن در روستاها به کار برد.

    نظرات