شواهدی دال بر ادامه نزول قیمت مسکن

شواهدی دال بر ادامه نزول قیمت مسکن

http://www.bananews.ir/در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاخص تورم با شاخص قیمت مسکن یکسان شده است؛ یعنی اینکه افزایش قیمت مسکن تقریبا معادل افزایش قیمت برخی کالاهای پرمصرف شده است. تعدادی از بنگاهداران مسکن در مناطق مختلف تهران در رابطه با این مساله اظهار می‌کنند: با توجه به شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد که قیمت مسکن افزایش پیدا کند و از طرف دیگر تورم هم با رشد مواجه شود؛ چراکه با نرخ‌های پیشنهادی فروش فعلی، تقاضایی در بازار اندک است.
افت یا ثبات تورم در آینده بازار مسکن
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از فعالان بازار مسکن در جنوب تهران درباره پیش‌بینی روند قیمت مسکن در آینده به «دنیای اقتصاد» گفت: اکنون قیمت واحدهای مسکونی به دلیل عدم استقبال خریداران افت پیدا کرده است، یک جو روانی در بازار تقاضا حاکم شده است که حاکی از ارزانی دوباره است. وی در ادامه افزود: این موضوع در حالی است که مصالح و کارگر ارزان نشده است و مژده ارزانی بیشتر، تنها از سوی خود خریداران وعده داده شده است و در مقابل این برخورد، فروشنده‌ها در حیرت هستند! عبدالهی تاکید کرد: به‌اندازه‌ای بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی راکد است که اکثر سازنده‌ها دست از ساخت‌وساز کشیده‌اند، زیرا آنها معتقدند در حال حاضر ساخت یک واحد مسکونی که متری ۲ میلیون و ۹۰۰هزار تومان هزینه دارد، اگر قرار باشد همین قیمت و حتی کمتر از این نرخ را به عنوان قیمت فروش تعیین کنند، پس سود چه خواهد شد؟ به همین خاطر سازنده‌ها به دلیل شرایط فعلی ترجیح داده‌اند فعالیت خود را متوقف کنند.
تورم مسکن، محال است
افزایش نرخ تورم محال است. مشاور املاکی در غرب تهران با با بیان این مطلب گفت: قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در حوالی میدان پونک متری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در حال حاضر مالکان با پیشنهاد متری ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان راضی به فروش واحدشان هستند، اما دریغ از یک مشتری، چطور امکان دارد شاخص قیمت بیش از این رقم افزایش پیدا کند. وی یادآور شد: به همین دلیل بیشتر سازنده‌ها از فروش واحدهای آماده تحویل خود، خودداری می‌کنند یا اینکه پروژه ساخت بعدی را شروع نمی‌کنند؛ چراکه آنها معترض هستند که قیمت املاک کلنگی با قیمت فروش واحدهای نوساز برابری ندارد و ساخت‌وساز و فروش در شرایط کنونی بازار مسکن به هیچ عنوان سودده نیست.

    نظرات