خسارت ۲۰ میلیاردی توفان شن در زابل

خسارت ۲۰ میلیاردی توفان شن در زابل

http://www.bananews.ir/۱۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از توفان و حرکت ماسه بادی به بخش راه و شهرسازی زابل وارد شده است.
فرماندار زابل گفت: توفان شن و حرکت ماسه بادی ها از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به بخش راه و حوزه شهرداری این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ ناظری افزود: ۱۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از توفان و حرکت ماسه بادی به بخش راه و شهرسازی زابل وارد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین خسارات مربوط به تخریب آسفالت معابر درون شهری، جاده های فرعی و اصلی و کنده شدن تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی بوده است.او اظهار داشت: همچنین در این مدت بر اثر توفان شن ۱۰ میلیارد ریال به حوزه شهرداری و ۳۰۰ میلیون ریال به شبکه های آب و فاضلات شهرستان زابل خسارت وارد شد.

فرماندار زابل همچنین گفت: بر اساس اعلام معاونت بهداشتی و درمانی زابل بطور میانگین در زمانهایی که توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان شدت می گیرد و غلظت ذرات معلق در هوا افزایش می باید هر هفته افزون بر ۸۰۰ نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستانهای این شهرستان مراجعه می کنند.

وی بیان کرد: بر اساس داده های هواشناسی طی چند روز اخیر حداکثر سرعت وزش باد در شهرستان زابل ۸۵ کیلومتر بر ساعت بود و میزان غلظت ذرات معلق در هوا به ۷۳۳ میکروگرم در مترمکعب رسید.

    نظرات