اتمام بیش از ۷۰ درصد روکش آسفالت پل طبقاتی صدر

اتمام بیش از ۷۰ درصد روکش آسفالت پل طبقاتی صدر

http://www.bananews.ir/با اتمام عملیات اصلاحات هندسی و بهسازی تراز صفر بزرگراه صدر، کلیه انسدادهای ترافیکی این مسیر برطرف شد و بزرگراه صدر موجود با عرض کامل و کیفیتی بهتر از گذشته تحویل مردم می شود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام این مطلب گفت: پس از اتمام عملیات اصلاحات هندسی، ترمیم روکش آسفالت و خط‌کشی‌های جدید ترافیکی، رفع نواقص کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و روشنایی مسیر در تراز صفر بزرگراه صدر، بزرگراه صدر موجود با همان عرض گذشته زیر بار ترافیکی قرار دارد و حتی در برخی نقاط، عرض بزرگراه با اصلاح هندسی افزایش هم یافته است.

با اتمام عملیات روکش آسفالت زیرگذر قیطریه، این زیرگذر نیز به صورت ۲۴ ساعته در اختیار همسایگان پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه صدر قرار گرفته تا وضعیت ترافیک محلی این محدوده قدری بهبود یابد.

وی در ادامه افزود: اتمام کارهای باقی مانده در طبقه دوم بزرگراه صدر بر فراز ارتفاع ۱۵ متری از سطح زمین نیز طبق زمان بندی در حال انجام است تا در هفته‌های پیش رو شاهد بهره‌برداری از نخستین بزرگراه طبقاتی تک پایه کشور باشیم. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از روکش آسفالت پل طبقاتی به سرانجام رسیده و کار در مسیر باقی مانده در حال انجام است. از آنجا که اجرای کاترزنی و نصب درز انبساط در هر ۲۵۰ متر باید پس از به سرانجام رسیدن روکش آسفالت پل انجام شود، این کار هم اخیرا آغاز شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: پایه‌های متعلق به دیواره‌های جاذب صوت متناسب با اولویت‌بندی پیش‌بینی شده، از غرب به شرق در حال نصب بوده و در برخی نقاط نصب ورقه‌های پلی‌کربنات عایق هم آغاز شده است به طوری که شهروندان می توانند هنگام عبور از کنار پل طبقاتی، آثار عینی این اقدامات را مشاهده کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: لوله‌گذاری‌های افقی و عمودی در عرشه پل اصلی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، در مجموع ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرف چند روز آینده این بخش از کار هم به اتمام خواهد رسید. عملیات نصب نیوجرسی‌های وسط و طرفین طبقه دوم بزرگراه صدر طبق برنامه در حال انجام است.

علاوه بر نصب تیرهای روشنایی و کابل کشی کل مسیر پل طبقاتی صدر که در هفته های اخیر به سرانجام رسید، تامین روشنایی بزرگراه صدر موجود نیز از طریق کابل کشی و نصب تجهیزات مربوطه در زیر عرشه پل میسر شده است.

در طول مسیر پروژه بیش از ۵۰ دستگاه پایه متعلق به سیستم کنترل هوشمند ترافیک نصب خواهد شد و شهرداری تهران پس از نصب دوربین های مربوطه، بهره‌برداری از این تجهیزات را به پلیس راهنمایی و رانندگی خواهد سپرد.

 

 

 

    نظرات