باید حساب آب را نگه داشت

باید حساب آب را نگه داشت

www.BanaNews.irمعاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر لزوم توجه به حسابداری آب گفت: مانند دارایی باید حساب آب را نگاه داشت و استمرار حاکمیت قانون در مدیریت منابع آب باید جدی گرفته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رحیم میدانی در گفت و گو با ایسنا ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب چه در حوزه آب های زیرزمینی و چه در بخش آب های سطحی اظهار کرد: باید حساب آب را نگه داشت، آب یک عده مشترکین ثابت دارد که با مجوز چاه حفر کردند؛ اگر قرار باشد دیگران بدون مجوز و حساب و کتاب آب بردارند، حقوق حقابه و مشترکین ضایع می شود.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن استمرار حاکمیت قانون در مدیریت منابع آب تصریح کرد: مسوولین امر و قوه قضائیه باید کمک کنند تا نابسامانی پیش نیاید.

در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار چاه غیر مجاز در کشور حفر شده است که نه تنها از رگ‌های ایران زندگی را می‌گیرند بلکه باعث نشست زمین و بیابان زایی می‌شود درحالی که شعار کشور بیابان زدایی است.

با وجود این‌که وظیفه وزارت نیرو برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نه مجاز خواندن آن‌ها است و در صورت عدم نظارت و برخورد درست در هر شرایطی باید پاسخگو باشد، در احیای خاک و قدرت زایش و سرسبزی ایران زمین نیاز به همت همگانی است.

هر ایرانی در قبال حفظ ایران زمین مسوول است و با نگاه حتی میان‌مدت می‌توان فهمید که مایه حیات ایران با وجود اقدامات خودسرانه و بی قانونی در حال از بین رفتن است.

با برداشت‌های بی رویه از قلب زمین نه تنها با کمبود آب مواجه می‌شویم بلکه مأمن تجمع آب را نیز از بین می‌بریم.

    نظرات