اولین قائم مقام وزیر راه در صنعت هوایی معرفی شد

اولین قائم مقام وزیر راه در صنعت هوایی معرفی شد

http://www.bananews.ir/محمدعلی نوریان که از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان اولین قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر هوانوردی و هواشناسی تعیین شده است امروز - دوشنبه - در وزارت راه و شهرسازی معرفی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی نوریان که پیش‌تر مسئولیت‌هایی در سازمان هواشناسی و به عنوان معاون سازمان جهانی هواشناسی داشته است به عنوان قائم مقام وزیر راه در صنعت هوایی معرفی شد.

تاکنون سمتی به عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی در وزارتخانه وجود نداشت و وی به عنوان اولین قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوایی منصوب شده است.

وزیر راه و شهرسازی در حکم انتصاب وی، بر اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان تاکید کرده است.

در این حکم به مهمترین ماموریت وزارت راه و شهرسازی در دولت، از جمله وضع واجرای مقررات اشاره شده و آمده است: در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌ها و فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی این شاخص‌ها باید مورد توجه باشد.

آخوندی همچنین با یادآوری سیاست دولت در حمل و نقل هوایی مبتنی بر آزادسازی و افزایش سهم بخش خصوصی در راستای اجرای ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه، اظهار کرده است: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و فرودگاه‌ها نیز می‌توان از مشارکت بخش خصوصی در بهره‌برداری استفاده کرد.

همچنین در حکم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی بر بازسازی ساختاری صنعت هوانوردی، توسعه و مدرن‌سازی این صنعت در بخش‌های مختلف، افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته، توسعه موقعیت کشور در حمل و نقل هوایی و بین‌المللی، تبدیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به قطب حمل و نقل بار و مسافر در منطقه تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از قائم مقام خود در امور هوانوردی و هواشناسی خواسته که در راستای افزایش توان ملی در جهت جذب فناوری‌های جدید و ارتقای فناوری‌های موجود،‌ آموزش نیروی انسانی در صنعت هوانوردی و هواشناسی، استفاده از فناوری اطلاعات، سهولت دسترسی شهروندان و بهره برداران به اطلاعات و خدمات و خدمات دسترسی به شبکه اینترنت در حین سفر اهتمام جدی داشته باشد.

    نظرات