یافته‌های جدید از حادثه گود «ایران‌زمین»

یافته‌های جدید از حادثه گود «ایران‌زمین»

http://www.bananews.ir/در جلسه غیرعلنی شورا مشخص شد: خاک‌دستی حادثه در گود را رقم زد
 ادامه عملیات گودبرداری در گود «ایران‌زمین» تا پایان فرآیند مقاوم‌سازی و تحکیم گود متوقف شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در جلسه غیرعلنی و ویژه اعضای شورای‌شهر تهران با نمایندگان طرح و اجرای پروژه گودبرداری خیابان ایران زمین که روز گذشته برگزار شد، عامل بروز حادثه ریزش خیابان، کم توجهی به وجود خاک دستی در عمق ۱۵ متری گود و نشت لوله فاضلاب اعلام شد. علاوه بر این اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند کمیته ویژه‌ای متشکل از نمایندگان شورا، نمایندگان سازمان نظام مهندسی و پیمانکار پروژه برای نظارت مداوم بر عملیات مقاوم‌سازی این گود تشکیل شود تا در روزهای آینده، عملیات تحکیم به اجرا دربیاید.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جلسه که با حضور نماینده پیمانکار تشکیل شد پیشنهادی از سوی پیمانکار مبنی بر ایجاد سازه وسط گود در مرحله اول و انجام عملیات مقاوم‌سازی در مرحله دوم مطرح شد که به دلیل زمان بر بودن این پیشنهاد به مدت ۶ ماه تا یک سال، از سوی اعضای شورا رد شد. او ادامه داد: در نهایت بنا شد ضمن توقف ادامه گودبرداری، در اولین فرصت اقدامات فنی در جهت مقاوم سازی انجام شود.
قناعتی در پاسخ به این سوال که آیا عامل ریزش دیواره‌های گود پروژه خیابان ایران زمین، صرفا نشت لوله فاضلاب بوده است یا خیر؟ توضیح داد: درمنطقه که گودبرداری این پروژه در حال اجرا بوده است خاک دستی وجود داشته به همین دلیل نباید بیش از ۱۵ متر گودبرداری انجام می‌شد، البته پیمانکار این پروژه متوجه این موضوع بوده است؛ اما به دلیل بی‌توجهی و تحکیم نکردن گود، نشت لوله فاضلاب خاک را سست و منجر به ریزش دیواره‌ها شده است.
این عضو شورای شهر درباره ۱۲ خانه ویلایی آسیب دیده مجاور محل گودبرداری ایران زمین نیز اظهار کرد: صاحب پروژه ایران زمین با مالکان خانه‌های آسیب‌دیده توافق کرده و به آنها قول داده مراحل بازسازی خانه‌هایشان را به طور کامل انجام دهد. او اضافه کرد: البته صاحب پروژه در مقابل اعتراض یکی از اهالی محل نسبت به افت ارزش خانه خود پس از بروز این حادثه ، به او قول داده خانه را به قیمت قبل از بروز حادثه خریداری می‌کند.

    نظرات