اعتبارات جوابگوی پروژه‌های قطار شهری نیست

اعتبارات جوابگوی پروژه‌های قطار شهری نیست

http://www.bananews.ir/مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری گفت: اعتبارات مصوب امسال حتی جوابگوی یک چهارم نیاز پروژه‌های قطار شهری کشور هم نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین واشقانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به راه‌اندازی و اجرای قطار شهری در هشت کلان‌شهر کشور، اظهار کرد: از این تعداد تنها در قم و کرمانشاه پروژه قطار شهری به صورت منوریل در حال اجراست و در مابقی شهرها سیستم مترو اجرا شده یا در حال احداث است.

وی اعتبار درخواست شده از سوی سازمان‌های قطار شهری کشور برای امسال را ۴۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالیست که اعتبار مصوب برای قطار شهرهای کشور در سال جاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول اعتبارات مصوب را برای پیشبرد پروژه‌های قطار شهری کشور ناکافی دانست و خاطر نشان کرد: این اعتبارات به ویژه اعتبارات مصوب برای قطار شهری کرمانشاه کمک چندانی به پیشرفت پروژه‌ها نمی‌کند.

واشقانی پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه را با توجه به کمبود اعتبارات اختصاص داده شده به آن قابل تقدیر دانست.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور تاکید کرد: با توجه به میزان پیشرفت پروژه منوریل کرمانشاه نسبت به اعتبارات آن، باید مسئولان استان کرمانشاه و نیز شهرداری همکاری بیشتری در زمینه پیشبرد این پروژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه مسئولان استان و شهرداری کرمانشاه همکاری کنند، با فازبندی‌های صورت گرفته در پروژه می‌توان با این اعتبارات یک یا دو فاز را به بهره‌برداری رساند تا مردم در آینده شاهد راه‌اندازی منوریل کرمانشاه باشند.

واشقانی درباره زیر گذر شدن منوریل کرمانشاه در برخی قسمت‌ها، یادآور شد: منوریل سیستمی با ویژگی‌های خاص خود است و به لحاظ تکنولوژی شاید صلاح نباشد که بخواهیم آن را تغییر دهیم زیرا ناوگان منوریل در رو گذر آن با زیر گذر متفاوت است.

وی از مسئولان استانی و شورای ترافیک کشور خواست تا قبل از تصمیم‌گیری در این زمینه، تامل بیشتری داشته باشند.

واشقانی گفت: به جای زیرگذر شدن منوریل در قسمتی از مسیر، بهتر است از یک سیستم حمل و نقل دیگر به جای منوریل در آن قسمت استفاده شود.

    نظرات