سامان‌دهی بافت فرسوده اولویت شهری قم

سامان‌دهی بافت فرسوده اولویت شهری قم

http://www.bananews.ir/شهردار کلان‌شهر قم گفت: در بحث کاهش خطرات ناشی از بحران‌ها، سامان‌دهی بافت فرسوده در اولویت مدیریت شهری قم قرار دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «محمد دلبری» دیشب در دیدار با «کریگ دانکن»، هماهنگ‌کننده‌ی ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل با اشاره به ویژگی‌های خاصی که در کشور و دنیا وجود دارد، اظهار کرد: قم میزبان میلیون‌ها توریست و زائر در طول سال است.

وی افزود: مصمم هستیم قم را از نظر تاب‌آوری و ایمن‌سازی به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانیم، خطراتی مانند زلزله‌ قم را تهدید می‌کنند از همین‌رو مهم‌ترین اولویت ما در بحث تاب‌آوری سامان‌دهی بافت‌های فرسوده است.

شهردار کلان‌شهر قم با بیان این‌که سیل نیز جزو خطراتی است که قم را در معرض تهدید قرار داده است، گفت: از همین‌رو برنامه‌ریزی‌های ایمنی در مجموعه‌ی مدیریت شهری قم انجام شده است.

وی ادامه داد: از پارسال و با تکیه بر دانش ملی آب شیرین از فاصله‌ای بسیار دور به شهر قم منتقل شد.

دلبری با اشاره به قدمت هزاران ساله قم خاطرنشان کرد: به همین دلیل حدود ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد و شهرداری نیز برای تشویق مردم جهت بهینه‌سازی خانه‌های خود سیاست‌های تشویقی فراوانی را پیش‌بینی کرده است با این حال برطرف کردن مشکل مذکور در مدت زمانی کوتاه میسر نیست و قم نیازمند کمکی بین‌المللی در این زمینه است.

شهردار کلان‌شهر قم با بیان این‌که تاکنون اقدامات خوبی در زمینه‌ی تقویت تاب‌آوری قم انجام شده است، یادآور شد: در بحث آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی مردمی برای مقابله با بحران‌ها نیز فعالیت‌های مثبتی داشتیم و اطمینان داریم که با تعامل میان شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانیم جزو یکی از شهرهای امن دنیا باشیم.

    نظرات