معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی حذف نمی‌شود

معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی حذف نمی‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وزیر نظری برای حذف معاونت برنامه ریزی و اقتصاد مسکن ندارد، گفت: براساس قانون برنامه چهارم، سیاست‌های گذاری های کلان کشور باید در حوزه ستادی انجام گیرد، بنابراین امکان حذف این معاونت وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر در خصوص اینکه آیا معاونت امور مسکن و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی حذف می شود، گفت: بخش سیاست گذاری حاکمیتی طبق قانون برنامه چهارم باید در ستاد انجام شود شرکت ها و سازمان های تابعه وظیفه تصدی گری را دارند.

وی افزود: به استناد این قانون، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری باید در حوزه ستادی انجام گیرد و شرکت‌های تابعه کار اجرا و تصدی گری سیاست‌های وزارتخانه را اجرا کنند، بنابراین اینطور نیست که چنین معاونتی حذف شود و تاکنون هم چنین نظری از سوی وزیر اعلام نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کاهش تورم در کشور می تواند نرخ مسکن را نیز کاهش دهد، گفت: اگر کاهش ارزش پول کشور را نسبت به مسکن در نظر بگیریم، می گوییم که مسکن از تورم بالاتر نرفته است بلکه کاهش ارزش پول بود که قیمت مسکن را تکان دارد.

صومعلو با تاکید بر اینکه تولید مسکن در سال‌های گذشته از افزایش بیش از این قیمت‌ها جلوگیری کرده است، اظهار داشت: همیشه در صحبت‌های سه چهار ساله مطرح کرده ام که سیاست عرضه مسکن توانسته قیمت‌ها را در حد تورم نگه دارد.

وی تصریح کرد: براساس مبانی اقتصادی تنها در شرایطی می توان از قیمت حقیقی مسکن صحبت کرد که نرخ افزایش قیمت مسکن بیشتر از تورم عمومی باشد.

    نظرات