تولد پلی در ارتفاع ۴۰ متری اتوبان مدرس

تولد پلی در ارتفاع ۴۰ متری اتوبان مدرس

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان نوسازی عباس‌آباد، گفت: پل «طبیعت» با وزنی حدود ۲۰۰۰ تن که شامل ۱۴هزار قطعه فولادی سرهم شده است در ارتفاع ۴۰ متری از اتوبان مدرس قرار دارد و روزهای پایانی تکمیل شدنش را می‌گذارند و قرار است تا پایان سال جاری برای استفاده شهروندان آماده شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الله ملاصالحی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اعلام اینکه پل طبیعت به عنوان یکی از پنج پروژه شاخص مجموعه عباس‌آباد تا پایان ۹۲ افتتاح می‌شود، گفت: پل طبیعت در مرحله تکمیل جزئیات، تجهیزات داخلی و نورپردازی و نیز رنگ‌آمیزی سازه قرار دارد.

وی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی بزرگترین پل غیرخودرویی کشور اضافه کرد: گالری و کافی شاپ و نیز رستوران‌های داخلی پل طبیعت در حال تکمیل است و قطعا همزمان با بهره‌برداری پل، این مجموعه‌ها نیز قابل استفاده برای شهروندان خواهد بود.

ملاصالحی یادآور شد که پس از انجام و تکمیل مسیرهای دسترسی در پارک طالقانی اتصال این پل به پارک طالقانی قطعا کامل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی عباس‌آباد، گفت: پل طبیعت با وزنی حدود ۲۰۰۰ تن که شامل ۱۴هزار قطعه فولادی سرهم شده است در ارتفاع ۴۰ متری از اتوبان مدرس قرار دارد و روزهای پایانی تکمیل شدنش را می‌گذارند و قرار است تا پایان سال جاری برای استفاده شهروندان آماده شود.

وی تاکید کرد که فاز اول این پل تمام و فاز دوم شامل ۵۱۰۰ متر مربع روکش چوبی و نیز رنگ آمیزی بخش‌های مختلف سازه آغاز شده است. همچنین برای ایمنی این پل حدود دو کیلومتر حفاظ ۱٫۵ متری در نظر گرفته شده که با توجه به دید باز آن ضرورت قرار دادن این حفاظ احساس شده است.

ملاصالحی یادآور شد که این پل پس از افتتاح در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و ۴۸۰ متر مربع فضای کافی شاپ و رستوران آن برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود، در حالی که نمادهای شهر تهران از جمله برج میلاد و ارتفاعات البرز از محل پل قابل رویت است.

اجرای پل طبیعت را مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مجموعه نوسازی اراضی عباس‌آباد برعهده دارند که در مدت دو سال آغاز شده و قرار است به پایان برسد.

    نظرات