پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان به صنعت ریلی از محل عوارض جاده‌ای

پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان به صنعت ریلی از محل عوارض جاده‌ای

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه آهن از تامین ۴ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ بلیت از محل دریافت عوارض قیمت سوخت و افزایش عوارض در بخش های حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: وزارت راه اصلاحیه ای را به مجلس ارایه داده که تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی به بخش حمل و نقل پرداخت شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، محسن پورسید آقایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درخصوص اینکه پرداخت مابه التفاوت قیمت بلیت از منابع هدفمندی یارانه ها مطرح شده چه برنامه خاصی دراین زمینه دارید، گفت: در حال پیگیری در قانون بودجه امسال و سال آینده هستیم که دولت و مجلس هزینه های مورد نیاز راه آهن را تامین کنند ت اراه آهن از محل آنها به بخش های دیگر کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر درسال ۴ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم از محل عوارض در قیمت سوخت و افزایش عوارض در بخش های حمل و نقل جاده ای دریافت شده و به راه آهن پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص تغییرات الگو دربخش ریلی، اظهار داشت: تغییر پاردایم یک طرح نیست بلکه یک ایده است که می گوید ما باید رویکرد را نسبت به حمل و نقل ریلی تغییر بدهیم و این به فرهنگ سازی برمی‌گردد که متقاضیان دیدگاه خود را نسبت به راه آهن تغییر دهند زیرا این بخش می تواند موتور محرک اقتصاد کشور می تواند باشد.

پورسید آقایی تصریح کرد: سالهاست در بخش ریلی همواره مزایای ریلی را برشمرده ایم و از دولت خواستیم که بودجه بدهند اما اگر به سمت افزایش تقاضا بین مردم و صاحبان کالا برویم، رشد بیشتری را بخش ریلی شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان سرمایه گذاری در بخش ریلی، گفت: برای اینکه به اهداف برنامه برسیم نیاز به ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش داریم که باید بخش مهمی از سوی سرمایه گذاری داخلی تامین شود.

وی درباره تامین تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، اظهار داشت:یک مصوبه مجلس بود که بخشی از تسهیلات صندوق را به صورت ریالی به بخش های از کشور مانند کشاورزی دهند الان در مجلس این اصلاحیه به درخواست وزارت راه مطرح شده که به بخش های حمل و نقل هم ریالی تسهیلات داده شود.

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه تاکنون تسهیلاتی از صندوق برای بخش ریلی دریافت نشده است، خاطر نشان کرد: در صورتیکه مجلس این مصوبه را تایید کند و اجرایی شود می توانیم بصورت ریالی از صندوق توسعه ملی به بخش های حمل و نقلی وام بدهیم.

    نظرات