راه اندازی بازار تخصصی سنگ تهران با هدف ارزآوری بیشتر

راه اندازی بازار تخصصی سنگ تهران با هدف ارزآوری بیشتر

http://www.bananews.ir/یک فعال صنعت و بازار سنگ با اشاره به اینکه طی سال های گذشته استفاده مجدد از باطله های معدنی از دیدگاه اجتماعی و زیست محیطی اهمیت زیادی پیدا کرده است، گفت: راه اندازی بازار تخصصی سنگ در تهران با هدف بازاریابی تخصصی این محصول و در نهایت ارزآوری انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدحسین فرج‌زاده توضیح داد: سنگ ایران از نظر ویژگی های مختلف نسبت به محصولات مشابه خارجی از کیفیت بالایی برخوردار و به همین دلیل با وجود همه موانع ارزش صادرات سنگ کشور همواره ارقام بالایی بوده است.

وی گفت: ضایعات معدنی را می‌توان به عنوان مواد باقیمانده، باطله‌ها و یا مواد بی‌ارزشی که بعد از استخراج و فرآوری مواد برای تولید محصول با ارزش به وجود می‌آیند در نظر گرفت. از انواع این کاربردها می‌توان به ساخت پودر سنگ، مصنوعات سنگی و مجسمه‌سازی، انواع سیمان، آسفالت‌های مخصوص، کفپوش‌های سرامیکی، موزاییک و بتن تولیدی در کارخانه های بتن اشاره کرد.

او با بیان اینکه مجموعه تخصصی فروش سنگ پایتخت در تهران با هدف فروش تخصصی انواع سنگ راه اندازی شده است، افزود: این مجموعه سنگ را از مناطق مختلف کشور با کامیون های مخصوص حمل سنگ به دست مشتریان می رساند. با احداث بازار تخصصی سنگ، کارخانه هایی که در شهرهای مختلف اقدام به بهره برداری از دل کوه ها می کنند، ترغیب می شوند که با مجموعه های بزرگ و تخصصی کار کنند و این همکاری در نهایت منجر به فروش بالا و تولید انبوه کارخانه ها می شود.

رئیس هیئت مدیره بازار سنگ پایتخت افزود: زمانی که فروش مجموعه های تخصصی سنگ افزایش یابد، تولید نیز باید از معادن متناسب با درخواست ها، افزایش پیدا کند. با افزایش تولید کارخانه ها، نیاز به مواد اولیه بالا می رود و از همین سو معدن داران مجبور به تامین و استخراج مواد اولیه آن هم به صورت دو شیفیت می شوند که زنجیره در نهایت به رشد صنعت و بازار سنگ کشور منجر خواهد شد.

به گفته وی بازار سنگ پایتخت یک تعاونی است و با هزینه اعضای خود بنا شده است. این مجموعه تخصصی ۱۲۰ عضو را دارا است.

فرج زاده توضیح داد: عمده معادن سنگ کشور در منطقه محلات قرار گرفته که از سنگ های تراورتن تشکیل شده است. همچنین دیگر نقاطی که اقدام به تامین سنگ می کنند مناطقی مانند دهبید استان فارس، آباده، کوه های منطقه لرستان، الیگودرز، بروجرد، خرم آباد، نهاوند ، همدان، استان های آذربایجان شرقی و غربی، قم و کاشان هستند.

این فعال صنعتی همچنین با اشاره به انتخابات هیئت مدیره اتحادیه صنف سنگ‌بر و سنگ تراش تهران گفت: اتحادیه‌ها نقش مثبت و تاثیرگذاری در ایجاد تعامل و رفع مشکلات و همچنین ساماندهی و برنامه‌ریزی برای زیرمجموعه‌های خود دارند. از همین سو ارائه راهکار و همکاری فی ما بین با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمات‌دهی مطلوب به مردم در راستای توسه از وظایف هر اتحادیه است.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی سنگ مهر ایران گفت: صنف سنگ‌بر و سنگ فروش حدود ۴۸۰ عضو فعال دارد. باید با دانش و تخصص و استفاده از تجربیات پیشکسوتان با ایجاد و تشکیل اتاق فکر و در سایه تعامل و همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و همچنین فرهنگ‌سازی و دوراندیشی و استفاده از نظرات نیروهای جوان و نخبه، مشکلات صنف را شناسایی و با ارایه راهکار و برنامه‌های اصولی و همدلی و مشارکت اعضای صنف درصدد حل عمل کنیم.

    نظرات