رکورد جدید افزایش قیمت‌های مسکن در چین

رکورد جدید افزایش قیمت‌های مسکن در چین

http://www.bananews.ir/چهار شهر بزرگ چین شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌های مسکن در سپتامبر بودند که بیم شکل‌گیری حباب در این بازار را برانگیخته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قیمت‌ها در پکن، شانگهای، شنزن و گوانگژو با بزرگ‌ترین جهش از زمانی که دولت روش محاسبه‌اش را در ژانویه سال ۲۰۱۱ تغییر داد، روبرو شدند.

ملک همچنان سرمایه‌گذاری محبوبی در چین باقی مانده و قیمت‌های آن در ۹ ماه گذشته به طور پیوسته افزایش داشته است.

تحلیلگران اظهار می‌کنند چین به دلیل نگرانی‌های موجود نسبت به کندی رشد اقتصادی، از وضع محدودیت‌های جدید در بازار مسکن خودداری کرده است.

با این‌همه آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش یافت که نخستین افزایش در ۹ ماه گذشته بوده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند با سرعت گرفتن روند رشد اقتصادی و تداوم افزایش قیمت‌های مسکن، دولت چین بزودی تدابیری را برای کنترل قیمت‌ها در این بازار به اجرا خواهد گذاشت.

آمار رسمی منتشره از سوی سازمان ملی آمار چین نشان داد که قیمت واحدهای مسکونی جدید در ۶۹ شهر از ۷۰ شهر بزرگ چین در سپتامبر افزایش داشت.

در پکن که پایتخت چین است، قیمت واحدهای مسکونی جدید ۱۶ درصد در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر بود و قیمت‌ها در شانگهای نیز طی همین مدت ۱۷ درصد افزایش داشت. شهرهای جنوبی شنزن و گوانگژو شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها بودند.

شهر ونژو در شرق چین تنها شهری بود که قیمت‌های مسکن در آن کاهش داشت و ۱٫۷ درصد کمتر از سال گذشته بود.

    نظرات