اجرای پروژه منوریل قم متوقف شد

اجرای پروژه منوریل قم متوقف شد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از متوقف شدن روند اجرای پروژه ملی منوریل قم توسط نیروی انتظامی استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی اکبر حکمت با اشاره به این‌که پروژه منوریل به عنوان خط دوم قطار شهری قم در فاز نخست اجرا، مراحل پایانی را سپری می‌کند، بیان کرد: این پروژه در فاز نخست حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) تا پارکسوار شمالی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: با وجود این‌که به دلیل مشکلات اعتباری، بسیاری از پروژه‌های بزرگ و ملی متوقف شده‌اند با پیگیری‌های به عمل آمده و تزریق اعتبارات مناسب، این پروژه در روند اجرا تاکنون با وقفه مواجه نشده بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تاکید کرد: با این وجود و اهمیت اجرای چنین پروژه ملی، این پروژه طی روزهای اخیر از سوی نیروی انتظامی متوقف شده است و اجازه ادامه عملیات احداث داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: علت این امر، جلوگیری از تردد خودروهای عمرانی اعلام شده است که مربوط به شرکت پیمانکار بوده و در زمینه انتقال تیرچه‌ها و دیگر مصالح مورد نیاز این پروژه فعالیت می‌کنند. به همین دلیل از سوی نیروی انتظامی به دلایل نامعلوم متوقف شده است.

حکمت خاطرنشان کرد: این اقدام در حالی صورت گرفته است که پیش از این هیچ تذکری در ارتباط با این مسئله از سوی راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی به سازمان قطار شهری شهرداری قم و پیمانکار این پروژه داده نشده بود.

وی تاکید کرد: جا دارد که مسئولان استانی نسبت به این مسئله پیگیری‌های لازم را داشته باشند و نگذارند که اجرای یک پروژه ملی به دلیل مسائل جزئی و دلایل این‌چنینی متوقف شود و نیروی انتظامی نیز تعامل لازم را در این زمینه با این سازمان داشته باشد، چرا که این امر بروز خسارت زیادی را در پی داشته است.

حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر، رییس شورای اسلامی شهر قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه قم، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر توقف پروژه منوریل توسط نیروی انتظامی، توضیح داد: نیروی انتظامی از تردد خودروهای حمل مصالح و بتن جلوگیری کرده و با توقیف خودروها در حال حاضر، این پروژه متوقف شده است. علت توقف اجرای پروژه منوریل در جلسه‌ای فوق العاده که قرار است امروز با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شود، پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: متوقف شدن این پروژه توسط نیروی انتظامی دلیل دیگری نداشته و تنها به واسطه مباحث ترافیکی خودروها متوقف شده است که امیدواریم در این باره نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تعامل لازم را داشته باشند.

 اجرای پروژه مونوریل در قالب طرح‌های مهر ماندگار دولت نهم و دهم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که فاز نخست آن تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

    نظرات