جا برای کاهش بیشتر قیمت مسکن وجود دارد؟

جا برای کاهش بیشتر قیمت مسکن وجود دارد؟

http://www.bananews.ir/اگرچه رکود در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی طی چند ماه گذشته هنوز تاثیر کامل خود را بر میزان رونق و حجم خریداران در بازار مسکن نداشته است، اما از سوی دیگر حداقل باعث شده است تا برخی از فروشنده‌ها قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش دهند و نکته جالب این مساله، بی‌اعتنایی خریداران به افت قیمت‌های فروش است چراکه متقاضیان در بازار فروش همچنان معتقدند اگرچه عده‌ای از مالکان ارزش واحدشان را کاهش داده‌اند، اما جا برای کاهش بیشتر وجود دارد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن در واکنش به قیمت‌های پیشنهادی فروش و اجاره، اظهار می‌کنند با وجود اینکه قیمت فروش واحدهای مسکونی به دلیل عدم استقبال خریداران افت کرده است و از طرف دیگر با اتمام فصل اجاره، حجم تقاضا به طور چشمگیری کاهش یافته است و این دلایل موجب شده است تا قیمت‌های داغ مالکان سرد شود، اما همچنان نرخ‌های پیشنهادی از توان متقاضیان واقعی مسکن خارج است.
یکی از مصرف‌کننده‌ها در بازار اجاره درباره وضعیت فعلی نرخ‌های اجاره عنوان کرد: آیا یک واحد ۴۲ متری برای زندگی یک خانواده مناسب است؟ واقعا چه مساله‌ای باعث شده است تا چنین شرایطی در بازار اجاره حکمفرما شود تا متقاضیان به اصطلاح نقره داغ شوند؟
وی در ادامه اظهار کرد: بنده بیش از ۱۰ روز است که به دنبال واحدی در بازار اجاره هستم؛ چرا صاحبخانه یکباره اجاره بها را از ۱۵ میلیون تومان ودیعه به اضافه ۷۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه به ۳۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه افزایش داد.
این مستاجر تاکید کرد: اکنون در وضعیتی هستیم که اجاره یک واحد ۸۵ متری کمتر از ۳۰ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون تومان اجاره ماهانه نیست و چنین قیمت‌هایی برای متراژی که مناسب یک خانواده است موجب شده تا همچنان به جست‌وجوی واحدی مناسب ادامه بدهم.
وی به مسوولان مربوط بیان کرد: درآمدهای ناچیز متقاضیان در بازار مسکن کفاف نرخ‌های نجومی اجاره را نمی دهد.
علاوه براین، یکی از متقاضیان در بازار خرید مسکن گفت: همان واحدهایی که تا دو سال پیش متری یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود چه اتفاقی روی داد که حالا به طور غیراستاندارد و غیر معقول افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: اکنون اگر کسی درآمد ماهانه حداقل یک میلیون تومان خود را سالانه پس‌انداز کند بعد از ۱۲ سال به نرخ الان می‌تواند یک واحد نقلی در یک منطقه تقریبا بی‌کیفیت خریداری کند آن هم به این شرط که تمامی خرج‌های زندگی بر عهده شخص دیگری باشد!

    نظرات