ضرورت توجه ویژه به مدیریت هوشمند شبکه راه‌های ایران

ضرورت توجه ویژه به مدیریت هوشمند شبکه راه‌های ایران

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که معادل ۱۲۰ هزار میلیارد تومان راه در دست ساخت داریم گفت: بودجه‌ای که در اختیار داریم کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است که باید به این موضوع توجه شده و اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - در مراسم تودیع و معارفه رؤ‌سای پیشین و جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که باید به بخش راهداری توجه ویژه‌ای شود گفت: برای سیستم راهبردی مناسب سالانه پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ‌در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه عملیاتی داریم که با این روال بنده نگران وضعیت راه‌های ایران برای چند سال آینده هستم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با توجه به حجم ترافیکی که بر روی راه‌ها وجود دارد نیاز به مراقبت مداوم و مرتب دارد، اظهار کرد: متاسفانه عملکردها را عمدتا با راه سازی می‌سنجند و کمتر به راهداری توجه می شود که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان این‌که باید بحث راهداری به طور مرتب در دستور کار قار گیرد، گفت: شهروندان حق دارند یک راه ایمن و با کیفیت داشته باشند و در این زمینه بحث مدیریت هوشمند شبکه راه‌های ایران باید به شکل جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمارها نشان می دهد علیرغم افزایش میزان تردد، حوادث جاده‌ای در کشور کاهش یافته که این جای تقدیر و تشکر دارد.

آخوندی با تاکید بر این‌که باید راهداری الکترونیکی و استفاده از فن‌آوری اطلاعات در این حوزه مورد توجه قرار گیرد گفت: این کار نیاز به سرمایه دارد که در این زمینه هماهنگی و تعامل با بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که با استفاده از راهداری الکترونیکی می توانیم مدیریت شبکه راه‌های ایران را ارتقا دهیم گفت: نکته بعدی حضور در استان‌ها، پایانه‌های مرزی و در جاهایی است که مردم خدمات می گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش حمل و نقل در تجارت گفت: اقتصاد کشورهای جهان به هم مرتبط است و ویژگی این عصر، سرعت ارتباطات است بنابراین بحث ارتباط با جهان بحث بسیار مهم و قابل توجه محسوب می شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این‌که پایانه‌های مرزی اهمیت بسیار زیادی دارند افزود: متاسفانه در برخی جاها پایانه‌های خوبی نداریم که به اعتقاد من توجه ویژه به کریدورهای شمال -جنوب و شرق- غرب موضوع بسیار مهمی محسوب می شود.

آخوندی بر ضرورت تشکیل بنگاه‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی در بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تعامل و گفت‌و‌گو با بخش خصوصی و تشویق آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بخش را در اولویت کارهایم قرار داده‌ام.

وی در عین حال تاکید کرد: جابه‌جایی مدیران به معنی ناکارآمدی مدیر پیشین نیست، قاعدتا این جابه‌جایی به این منظور است که هر مدیری با خودش اندیشه و تفکر جدیدی وارد کند که امیدوارم با آمدن مهندس کشاورزیان شاهد تحولات جدیدی باشیم و البته به زودی به دکتر افندی‌زاده حکم جدیدی در این بخش خواهم داد و از حضور ایشان استفاده می کنم.

    نظرات