آب‌های سطحی و زیرزمینی اصفهان تمام شده است

آب‌های سطحی و زیرزمینی اصفهان تمام شده است

http://www.bananews.ir/مدیر امور برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سیاست کلی آب در استان اصفهان به گونه‌ای تعریف شده است که در حال حاضر تامین آب هر صنعتی که جدیدا احداث شود، تنها از طریق پساب امکان پذیر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اگر موافقتی شود این شرکت با احداث دو کارخانه فولاد در منطقه شرق اصفهان اظهار کرد: تامین آب برای این چهار کارخانه فولاد از پساب تصفیه خانه شرق اصفهان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب تنها در دو مورد تامین آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز ممنوع نیست، افزود: تامین آب مورد نیاز این دو کارخانه فولادها تنها با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شرق امکان‌پذیر است و اگر توان آب‌رسانی به این صنایع از این طرق ممکن نبود، اجازه احداث آن صادر نمی‌شد.

مدیر امور برنامه ریزی آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سیاست کلی آب در استان اصفهان به گونه‌ای تعریف شده است که در حال حاضر تامین آب هر صنعتی که جدیدا احداث شود، تنها از طریق پساب امکان‌پذیر است.

اصلانی با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع آب زیر‌زمینی و سطحی اصفهان به پایان رسیده است، تصریح کرد: تا زمانی که بتوان آب مورد نیاز صنایع را از طریق پساب تصفیه خانه‌ها تامین کرد، مشکلی برای احداث صنایع جدید وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پساب تولید شده به دلیل افزایش روز افزون جمعیت به خصوص در کلان‌شهر اصفهان کاهش نخواهد یافت و چون این آب‌ها مصرف دیگری ندارند، در اولویت اول به تامین آب مورد نیاز صنایع و پس از آن به فضای سبز اختصاص خواهد یافت.

مدیر امور برنامه ریزی آب منطقه‌ای اصفهان تاکید کرد: تامین آب در اصفهان حتی برای صنایع قدیمی دشوار شده است و به صنایعی مانند پالایشگاه و فولاد مبارکه برای تامین آب بیشتر، پساب تصفیه خانه شاهین شهر و مبارکه پیشنهاد شده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: منابع آبی استان اصفهان با مشکل جدی مواجه است و در حال حاضر هیچ پروژه صنعتی نمی‌تواند برای تامین آب مورد نیاز خود از رودخانه زاینده رود استفاده کنند و شرکت آب منطقه‌ای با چنین درخواست‌هایی موافقت نمی‌کند.

    نظرات