احداث فضاهای تفرجگاهی درحریم تهران

احداث فضاهای تفرجگاهی درحریم تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت حریم شهر تهران گفت: طرح جامع حریم شهر تهران در دست تهیه است و یکی از موارد مورد توجه در آن، ایجاد فضاهایی برای گذران اوقات فراغت شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیربد معصومی با بیان اینکه اوقات فراغت و ایجاد زمینه لازم برای آن از اولویت‌های شهرداری تهران است، افزود: از فضاهای مناسبی که می‌توان اوقات فراغت را در آن توسعه داد استفاده می‌شود که از جمله آنها استفاده از ظرفیت حریم شهر تهران است؛ چرا که برای اوقات فراغت نیاز به فضاهای باز و سبز است که حداقل ساخت‌وساز در آن وجود داشته باشد و از این رو محدوده حریم فرصت مناسبی برای ایجاد فضاهای اوقات فراغت است.

معاون شهردار تهران با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه گسترش فضای اوقات فراغت ادامه داد: یکی از طرح‌های مورد مطالعه این است که در حریم فعلی تهران با یک هزار و ۲۰۰کیلومتر مربع مساحت چه اماکنی را می‌توان برای گذران اوقات فراغت مکان‌یابی کرد. وی تصریح کرد: به منظور نگهداری و حفاظت از محدوده حریم شهر تهران، جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در گام اول و در مرحله بعد با تهیه طرح جامع حریم‌شناسایی و مکان‌یابی نقاطی در حریم انجام می‌شود تا سطوحی که قابلیت ایجاد فضاهای تفرجگاهی برای اوقات فراغت شهروندان را دارد به طور جدی دنبال شود.

 

 

    نظرات