خطاهای انسانی عامل اصلی سوانح جاده‌ای در کشور

خطاهای انسانی عامل اصلی سوانح جاده‌ای در کشور

http://www.bananews.ir/مدیر کل اسبق دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری تاکید کرد: رفتارهای رانندگان و خطاهای انسانی در ایران عامل اساسی تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس محمودآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رانندگان با قوانین رانندگی و عابران پیاده با فرهنگ عبور و مرور آشنایی کاملی ندارند و همین موضوع به بروز سوانحی در جاده‌ها و یا داخل شهرها منجر می‌شود.

وی آموزش به رانندگان و فرهنگ‌سازی در این زمینه را عاملی بسیار مهم و حیاتی برشمرد و گفت: باید به مردم و رانندگان آموزش داد که برای محافظت از جان خودشان قوانین و مقررات را رعایت کنند.

او با بیان اینکه در چند سال گذشته کیفیت راههای کشور نیز کاهش یافته عنوان کرد: متاسفانه برخی جاده‌های کشور ظرفیت کافی برای تردد موجود را ندارند، به عنوان مثال محور هراز- چالوس، فیروزکوه و یا برخی محورهای دیگر در زمان‌های پیک با ترافیک بسیار زیادی مواجه می شوند و به دلیل تردد بیش از ظرفیت قادر به پاسخگویی نبوده و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و منجر به بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود.

محمودآبادی همچنین با اشاره به بحث اتوبوس‌های بین شهری و توقف ‌های زیاد آن‌ها در جاده‌ها گفت: تنها کشوری هستیم که اتوبوس‌ها در فواصل زمانی کم باید در دفاتر بین راهی ساعت خود را ثبت کنند که این موضوع عملا موجب استرس و عصبی شدن رانندگان و مسافران شده و در نهایت سوانحی را موجب می‌شود.

وی به استفاده از سیستم‌های هوشمند ترافیک در جاده‌ها تاکید و اظهار کرد: جاده‌های کشور بر اساس استانداردهای مناسب طراحی شده و نمی‌توان از جاده‌های غیراستاندارد به عنوان عاملی برای سوانح جاده‌ای نام برد و جاده‌ها مطابق با استاندارد طراحی شده‌اند.

مدیر کل اسبق دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری مسایل مربوط به زیرساخت‌ها، نحوه نظارت و کنترل را از دیگر عوامل مهم در این زمینه برشمرد.

    نظرات